آکنه (علل و انواع آن), درمان آکنه, محصولات مراقبتی آکنه

درمان منافذ باز پوست – ویدیو

درمان منافذ باز پوست - ویدیو

منافذ باز پوست یکی دیگر از مشکلات پوستی است , زمانیکه  منافذ باز پوست از حد معمولی خود بزرگتر و برای دیگران قابل مشاهده باشد، بیماران را بیشتر نگران می کند.  منافذباز پوست  در بیشتر  مواقع بر روی بینی مشاهده می شود. منافذ باز پوست معمولاً زمانی قابل مشاهده هستند چربی اضافی افزایش پیدا می کند. اگر  منافذ باز پوست برای مدت طولانی به حال خود رها شوند و برای بستن منافذ باز پوست اقدامی انجام نشود، امکان تبدیل آنها به لکه ها و جوش های سر سیاه وجود دارد.

ویزیت آنلاین

مهمترین دلیل ایجاد منافذ باز پوست، تجمع آلودگی و چربی دور منافذ پوست و بسته شدن آنها است. تجمع سلول های مرده و سبوم اضافی در فولیکول باعث نفوذ و رشد باکتری ها و در نهایت ایجاد التهاب بر روی پوست می شوند. التهاب عامل بسیاری از مشکلات پوستی است. التهاب پوست سبب کش آمدن دیواره منافذ پوست و  گسترده تر شدن آنها می شود. در واقع می توان گفت به جای اینکه کلاژن دور منافذ را بگیرد و منافذ را کوچک نگه دارد ، چربی و آلودگی مانع از دسترسی کلاژن میشود و همین باعث بزرگتر شدن منافذپوست می شود .

یکی از مشکلاتی که افراد دارای پوست چرب با آن دست و پنجه نرم میکنند، داشتن منافذ باز پوست صورت است که ظاهر ناخوشایندی به چهره فرد می دهد. در این ویدیو، دکتر پوریا جورقانیان درباره راههای درمان منافذ باز پوست صورت توضیح می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *