آکنه (علل و انواع آن)

لیزر جای جوش موثر ترین راه درمان اسکار آکنه

لیزر جای جوش

لیزر جای جوش  چگونه در درمان اسکار آکنه کمک می کنند ؟

لیزر جای جوش  رویه یک روش غیر جراحی در داخل مطب است که باعث گرم شدن لایه های سطحی و / یا تحتانی پوست می شود و باعث آسیب دیدگی می شود و پاسخ بهبودی بدن را تحریک می کند. با بازسازی پوست ، رنگ و بافت آن بهبود می یابد. این روش درمانی معمولاً برای درمان خطوط ریز و چین و چروک ، هایپرپیگمانتاسیون ، جوش های آکنه ، سیاهی حلقه ، پوست مایع و تیرگی استفاده می شود. همچنین می تواند به تشدید افتادگی خفیف کمک کند.

لیزر Ablative یا Non Ablative کدام روش لیزر درمانی برای شما مناسب است؟

همه روشهای درمانی با سطح لیزر یکسان نیستند و دو دسته اصلی وجود دارد:

  • تخریب کننده
  • غیر تخریب کننده

روش های درمانی لیزر جای جوش  ترکیبی ، که شامل لیزرهای CO2 (دی اکسیدکربن) و اربیوم هستند ، در حالی که مولکول های آب را در لایه پایین آن (درم) گرم می کند ، لایه سطحی پوست شما را از بین می برد تا پاسخ بهبودی را تحریک کند. این از بین بردن پوست شما را قرمز و خام می کند ، حداقل یک هفته از کار افتاده است در حالی که پوست شما بهبود می یابد.

روش های درمانی لیزر بدون زخم مانند Clear + Brilliant سطح پوست را دست نخورده باقی می گذارند و فقط درم را گرم می کنند. پس از سطح دهی مجدد لیزر غیر تخریبی  ، معمولاً زمان خرابی کم یا زیاد قابل توجه نیست.

دکتر جورقانیان  ، می گوید: “وقتی با یک بیمار مشورت می کنم ، مفهوم بازسازی سطح پوست با لیزر جای جوش  را معرفی می کنم.” “هنگامی که بیمار نحوه کار را درک کرد و موافقت کرد که ممکن است کاندیدای مناسبی باشد ، من تفاوت لیزرهای شکم و غیر شکم را شرح می دهم. من به آنها اطلاع می دهم که روش اول نتایج چشمگیرتری را در یک روش درمانی فراهم می کند اما به خرابی قابل توجهی نیاز دارد. دومی بدون داشتن زمان خرابی ، نتایج خوبی هم به شما می دهد ، اما معمولاً به چندین جلسه نیاز دارد. “

دکتر جورقانیان می گوید که هر دو گزینه نتایج خوبی را برای اکثر افراد به ارمغان می آورد ، اما با استفاده مجدد از سطح لیزر ، بهبود چشمگیر چین و چروک های عمیق تر ، آسیب قابل توجه به آفتاب یا افتادگی پوست فراهم می شود. او معمولاً با لیزر مجدداً با استفاده از روش جراحی پلاستیک ، مانند لیفت صورت ، عمل روسازی مجدد را انجام می دهد ، زیرا ترمیم از طریق جراحی و لیزر همزمان کارآمدتر است ، با کاهش زمان کلی کمتر و فقط یک دوره بهبودی.

لیزر جای جوش

پوشش دهی مجدد لیزر بدون جوش: مزایا و معایب چیست؟

طرفداران

  • خرابی کمتر از درمان های غیر تخریبی  است. ممکن است از چند ساعت تا چند روز بعد قرمزی یا تورم خفیف داشته باشید (بستگی به شدت درمان دارد) ، اما ممکن است بتوانید به سرعت به فعالیت های عادی خود برگردید.
  • دکتر جورقانیان می گوید ، یک سری از سه تا شش روش درمانی لیزر جای جوش  غیر تهاجمی ، با فاصله یک ماه از هم ، باید منجر به “نتایج بسیار خوب تا عالی در طولانی مدت” شود.
  • برای دیدن پیشرفت چشمگیر معمولاً فقط به یک درمان نیاز دارید.
  • ممکن است به کاهش خطر سرطان پوست در ناحیه تحت درمان کمک کند.

منفی ها

  • برخی از درمان های غیرطبیعی ، مانند Fraxel Restore ، تا یک هفته پس از درمان هنوز می توانند منجر به قرمزی قابل توجه شوند.
  • برای اینکه نتایج قابل توجهی را ببینید ، باید به مجموعه ای از روش های درمانی متعهد شوید.
  • همانند لیزر مجدد سایشی ، یک روش درمانی غیر زایشی نیز ممکن است باعث تبخال ویروس تبخال شود. اگر در معرض خطر باشید ، پزشک می تواند داروی ضد ویروسی برای شما تجویز کند.
  • پس از درمان 7 تا 12 روز از زمان خرابی خواهید داشت.

اگر مستعد آکنه هستید ، ممکن است با استفاده مجدد از سطح ظاهری باعث شکستگی شود: پماد انسدادی که باید در روزهای پس از درمان استفاده کنید می تواند باکتری ها و روغن را به دام بیندازد.

اگر مستعد ابتلا به آنها هستید ، این روش درمانی ممکن است باعث شیوع زخم های سرد شود. اکثر پزشکان برای بی خطر بودن داروهای ضد ویروسی را تجویز می کنند.

ویزیت آنلاین اگر میخواهید توسط دکتر جورقانیان ویزیت شوید

در طول درمان با لیزر جای جوش چه اتفاقی می افتد ؟

جزئیات درمان شما بستگی به این دارد که آیا شما با لیزر دوباره عمل می کنید یا نه.

برای درمان لیزر مجدد با سطح زیرین: قبل از قرار ملاقات ، پزشک ممکن است داروی ضد ویروسی تجویز کند (اگرمستعد ابتلا به زخم های ویروسی و تبخال هستید ) به علاوه یک آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت. برخی از پزشکان ممکن است برای کمک به افزایش گردش سلول از یک رتینوئید موضعی استفاده کنند. اکثر پزشکان معمولاً از شما می خواهند که دو تا چهار هفته قبل از درمان و یک ماه پس از آن در معرض آفتاب باشید ، زیرا برنزه شدن می تواند منجر به مشکلات رنگدانه شود.

انجام عمل لیزر جای جوش مجدد با ابلاغ معمولاً در مطب پزشک یا اتاق عمل انجام می شود. به شما بی حسی موضعی داده می شود تا پوست خود را بی حس کنید و ممکن است آرام شود. سپس پزشک شما با استفاده از لیزر ابلیتاسیون لایه خارجی پوست شما را برداشته و همچنین لایه های داخلی پوست را گرم می کند. این باعث پاسخ بهبودی پوست شما می شود. تولید کلاژن را تحریک می کند. و باعث کوچک شدن فیبرهای کلاژن موجود ، سفت شدن و صاف شدن پوست شما از داخل می شود.

این درمان بسته به اندازه ناحیه از 30 دقیقه تا دو ساعت طول می کشد. پس از آن ، پزشک شما یک پماد غلیظ و اغلب یک پانسمان استفاده می کند. شما باید ترتیب کسی را بدهید که شما را به خانه ببرد.

برای یک روش درمانی بدون روکش با سطح لیزر  جای جوش بدون نیاز به فرسایش: ممکن است ارائه دهنده شما یک کرم بی حس کننده به صورت شما بمالد ، و شما حدود یک ساعت صبر می کنید تا اثر بگذارد. برخی از افراد داروی اضافی مانند ژلوفن  را انتخاب می کنند. هنگامی که ناحیه بی حس شد ، پزشک لیزر را از طریق ناحیه درمان می کند و کلاژن را در لایه های پایین پوست گرم می کند تا تولید را تحریک کرده و فیبرهای کلاژن موجود را سفت کند.

یک درمان غیر زایشی بسته به لیزر و اندازه ناحیه ای که تحت آن درمان می کنید ، ممکن است بین 15 دقیقه تا دو ساعت طول بکشد.

ویزیت آنلاین

بهبودی لیزر مجدد چه مدت طول می کشد؟

زمان بازیابی به نوع سطح دهی مجدد لیزر بستگی دارد.

دوره نقاهت از یک درمان لیزر بازسازی کننده

اگر  انتظار دارید که حدود یک هفته و نیم از کار خارج شوید – احتمالاً حتی دو هفته – در حالی که پوست شما بهبود می یابد. پوست شما به شدت آفتاب سوخته به نظر می رسد و ممکن است خام ، متورم ، خارش دار و تاول زده شود. حتی ممکن است برای چند روز چکه کند و به دنبال آن پوسته و پوست کنده شود. در طی فرایند بهبودی در مقابل وسوسه برداشتن یا خراشیدن پوست مقاومت کنید. این می تواند باعث ایجاد زخم شود.

در طی روزهای اول ، شما باید به خصوص در مورد بهداشت و مراقبت از پوست کوشا باشید. چندین بار در روز پوست خود را با استفاده از محلول نمک یا سرکه و به دنبال آن یک مرطوب کننده ، طبق دستور پزشک پاک کنید. دکتر جیکوب صدق ، جراح پلاستیک صورت در لس آنجلس می گوید: “مرطوب نگه داشتن و روان شدن پوست باعث بهبود سریعتر می شود. وازلین و آکوافور دو موضوعی هستند که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند و دارای حداقل واکنش و حساسیت هستند.

در مواردی که خطر عفونت بیشتر در نظر گرفته شود ، خیساندن سرکه نیز نقش دارد. ” مقداری تورم نیز طبیعی است. خوابیدن روی بالش اضافی و استفاده از کیسه های یخ می تواند به تخفیف آن کمک کند. اگر تورم شدیدتر باشد ، پزشک ممکن است استروئیدهایی را برای آرام کردن التهاب تجویز کند. بعد از 10 تا 14 روز که بیشتر لایه برداری انجام می شود ، برای پوشاندن هرگونه قرمزی ، می توانید آرایش بدون روغن را شروع کنید.

پوست شما ممکن است به مدت چند ماه صورتی باقی بماند ، خصوصاً اگر به طور طبیعی پوستی روشن دارید. برای محافظت از پوست جدید خود ، روزانه روی کرم ضد آفتاب با طیف گسترده (SPF 30 یا بالاتر) بکشید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند سطح لیزر را در پاییز یا زمستان انجام دهند ، زمانی که اشعه ماورا بنفش از شدت کمتری برخوردار است و احتمال قرار گرفتن در معرض آفتاب ناخواسته کمتر است.

لیزر جای جوش

دوره نقاهت از یک روش لیزر بدون لایه برداری

پس از استفاده از لیزر بدون زخم ، نباید زمان خرابی قابل توجهی داشته باشید و یا به هر زمان از کار نیاز دارید. برای چند ساعت یا چند روز پوست شما کمی قرمز و متورم خواهد شد ، اما مصرف ایبوپروفن ، استفاده آزادانه از کرم مرطوب کننده و استفاده از کیسه های یخ می تواند باعث برطرف شدن قرمزی و تورم شود.

به زودی نتایج سطح دهی لیزر را مشاهده خواهید کرد؟

پس از رفع لایه برداری و (بعضی از آنها) قرمزی پس از درمان ، نتایج دوباره لیزر مجدد را مشاهده خواهید کرد: معمولاً پس از 10-14 روز. دیدن نتایج کامل ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد. ممکن است طول بکشد تا تمام کلاژن جدید تولید شود.

نتایج سطح دهی مجدد لیزر غیر شکم در طی چند ماه ظاهر می شود ، بنابراین ممکن است احساس ظرافت بیشتری نسبت به نتایج حاصل از یک عمل جراحی سایه زنی داشته باشند. اما وقتی سری از درمانهای خود را به پایان رساندید ، باید تفاوت قابل توجهی در رنگ و بافت پوست مشاهده کنید ، با بهبود بیشتر تا چند ماه دیگر.

پزشکان  می گویند که لیزر (فقط روشهای جراحی زایمان و غیر جراحی) “ارزش آن را دارد” ، و چنین پیشرفتهایی را به عنوان کاهش خطوط ریز و چین و چروک گزارش می کند. لحن بیشتر پوست نرم تر بافت صاف تر جای زخم و پوست سفت و محکم.

نتایج رویش مجدد لیزر چه مدت طول می کشد؟

نتایج درمانی لیزر سایز و غیر شکم هر دو باید چندین سال به طول انجامد ، اگرچه هیچ چیز جلوی اثرات زمان را نمی گیرد. وی ادامه داد: “بیماران بزرگ من هنوز تا یک دهه گذشته بهبود قابل توجهی در پوست خود دارند

وش آنها در حالی است که بیماران غیر چاقی من معمولاً بعد از دو تا پنج سال آماده یک تماس هستند. “

در هر دو مورد ، دکتر جورقانیان  می گوید ، محافظت روزانه و کوششی در برابر آفتاب برای حفظ نتایج ضروری است. وی همچنین پیشنهاد می دهد برای تحت کنترل نگه داشتن آسیب های خورشید یا لکه های پوستی ، استفاده از روشهای لیزر با روشهای IPL (نور شدید پالس) ترکیب شود.

خطرات و عوارض جانبی بالقوه استفاده مجدد از سطح لیزر جای جوش چیست؟

در حالی که درمان های سطح دهی با لیزر درصورتی که توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام شود ، ایمن در نظر گرفته می شوند ، اما افراد (به ندرت) در هنگام بهبودی ، به ویژه با روش های لیزر شکم ، دچار عفونت یا مشکل می شوند.

بعلاوه ، بیمارانی که رنگ پوست تیره دارند پس از رویش مجدد سطح لیزر با خطر ، در معرض هایپرپیگمانتاسیون قرار می گیرند. همچنین خطر تعمیق رنگدانه روی پوست روشن که برنزه شده است نیز وجود دارد. از پزشک خود بخواهید این خطرات را مشخص کند و برنامه ای برای به حداقل رساندن آنها تهیه کند.هزینه لیزر درمانی چقدر است؟

هزینه متوسط هر جلسه بین 500 هزار تومان تا یک میلون تومان است

این قیمت بستگی به نوع لیزر پزشک شما ، تعداد معالجات مورد نیاز ، اندازه ناحیه تحت درمان ، سطح تجربه ارائه دهنده و محل مطب آنها دارد.

دکتر جیمز آر گوردون ، جراح چشم و گوش پلاستیک در شهر نیویورک می گوید: “قبل از در نظر گرفتن قیمت ، ابتدا باید تصمیم بگیرید [با کمک پزشک خود] کدام لیزر برای مشکل شما بهتر است.” “پزشک شما باید چندین لیزر برای انتخاب شما داشته باشد و مقایسه هر گزینه را به شما ارائه دهد. سپس باید تصمیم بگیرید که چه مقدار خرابی می توانید داشته باشید. “

از آنجا که استفاده مجدد از لیزر یک عمل زیبایی است ، بیمه درمانی آن را پوشش نمی دهد

برخی از گزینه های جایگزینی برای لیزر مجدد چیست؟

اگر هدف شما بهبود صدا و بافت است ، این روش های درمانی غیر جراحی را برای جوان سازی نیز در نظر بگیرید.

میکرودرم ابریژن سلولهای مرده پوست را با استفاده از کریستال یا ریز ذرات الماس به صورت دستی از بین می برد.

لایه بردارهای شیمیایی دارای طیف وسیعی از قدرت هستند و لایه های پوست را از بین می برند تا پوستی تازه و جدید در زیر ایجاد شود.

میکرونیدلینگ لایه بالایی پوست شما را با سوزن های ریز سوراخ می کند و میکرو آسیب هایی ایجاد می کند که پاسخ ترمیم پوست شما را تحریک کرده و تولید کلاژن و الاستین را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *