درمان غیر دارویی آکنه

کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص و درمان بیماری آکنه

هودر آکنهش مصنوعی

تعیین شدت بیماری آکنه توسط هوش مصنوعی افقی جدید در انتخاب محصول و درمان جوش

پیاده سازی فناوری هوش مصنوعی در مدیریت طولانی مدت و پیگیری بیماران آکنه ممکن است به بهبود نتایج درمان بیمار کمک کند.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که یک الگوریتم جدید هوش مصنوعی (AIA) در ارزیابی دقیق آکنه و کمی سازی ضایعات از طریق برنامه تلفن های هوشمند موثر است.

“این اولین الگوریتم AI معتبر است که با استفاده از تلفن های هوشمند درجه بندی شدت آکنه را بر اساس مقیاس GEA امکان پذیر می کند. این یک تعیین سریع از آکنه است و انواع مختلف ضایعات را شناسایی می کند ، بنابراین از مدیریت درمانی زودرس بیماران آکنه پشتیبانی می کند “این الگوریتم توسط دکتر سیته در آزمایشگاه تحقیقات و تکنولوژی برن لاروش پوزه در فرانسه انجام شده است

دکتر Seité و همکارانش رمان این الگوریتم هوشمند  تشخیص آکنه را برای ارزیابی شدت آکنه بر اساس مقیاس جهانی آکنه (GEA) و شناسایی ضایعات آکنه تهیه کردند و آن را با تشخیص بالینی توسط متخصصین پوست آموزش دیده مقایسه کردند.

در توسعه پنج مرحله ای AIA ، محققان 5،972 تصویر (پروفایل صورت ، راست و چپ) را از 1072 بیمار آکنه از فرانسه (7/32 درصد) ، آفریقای جنوبی (5/46 درصد) ، چین (4/14 درصد) ، هند (5/1) جمع آوری کردند. ٪) ، و برزیل (1.3٪) با استفاده از یک یا دو نوع تلفن هوشمند برای هر بیمار [سیستم های IOS (n = 2،933) و Android (n = 3،039)].

سه متخصص پوست شدت آکنه بر اساس معیار بالینی  را برای هر بیمار بر روی تصاویر ارزیابی کردنداین معیار  برای هر بیمار که توسط اکثر متخصصان پوست ارزیابی شده است برای آموزش الگوریتم مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از یک ابزار برچسب گذاری ، متخصصان پوست میزان ضایعات را کمی کرده و از طریق تصاویر ، رنگ آمیزی پس از التهاب (PIHP) را شناسایی کردند.

ویزیت آنلاین

سپس الگوریتم مدل با استفاده از 4958 تصویر مربوط به 903 بیمار مرتبط با درجه GEA و همچنین تصاویر با ضایعات برچسب خورده و PIHP (2939 ضایعات التهابی دارای برچسب ، 7603 ضایعات غیر التهابی با برچسب و 5702 PIHP با برچسب) آموزش داده شد. محققان سپس الگوریتم داخلی را با استفاده از 1014 تصویر جدید از 169 بیمار آکنه آزمایش کردند.

برای ضایعات و شناسایی PIHP ، نتایج برای اصلاح به متخصص پوست ارسال شد ، که منجر به اصلاح و بهبود الگوریتم در نسخه های بعدی شد. پس از بهبود الگوریتم ، درجه بندی GEA به 68٪ رسید ، که محققان دریافتند مشابه درجه ارائه شده توسط اکثر متخصصان پوست است.

درجه بندی صحیح و شناسایی ضایعات آکنه اولین قدم در درمان موفقیت آمیز آکنه است و به گفته دکتر Seité ، نتایج امیدوار کننده ای که با AIA بدست آمده می تواند در جعل استراتژی های مدیریت آینده بیماران آکنه مفید باشد.

” دکتر Seité می گوید.با کاهش تعداد متخصصان پوست در دهه های گذشته ، قرار ملاقات با متخصصان پوست برای بیماران دشوارتر شده است ، در نتیجه پیگیری نامنظم بیمار ، نتیجه درمان ضعیف و ارتباط مثبت بین طول مدت بیماری قبل از درمان و توسعه زخم ها ، ”

در مقیاس وسیع تری ، دکتر Seité می گوید که نتایج مطالعه اساساً ضرورت مدیریت مناسب و به موقع بیماران آکنه را برای جلوگیری از ایجاد هایپرپیگمانتاسیون و زخم های باقی مانده یا تأثیر منفی بر کیفیت زندگی بیمار نشان می دهد. به همین ترتیب ، معرفی و اجرای فناوری AIA می تواند تأثیر مثبتی بر نتایج بیمار داشته باشد.

“عدم پایبندی به درمان آکنه یک مشکل رایج در سراسر جهان است و این برنامه می تواند به پزشکان کمک کند تا پیشرفت بیماران خود را بین مشاوره ارزیابی کنند. چنین رویکردی می تواند به مدیریت زودهنگام کمک کند و به عنوان ابزاری آموزشی به والدین و یا نوجوانان کمک می کند تا درمان های آکنه را بهتر دنبال کنند. ”

منبع:پوست نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *