اسکار آکنه, محصولات مراقبتی آکنه

انواع پوست و  محصولات ضروری مراقبت از پوست

انواع پوست و  محصولات ضروری مراقبت از پوست

برای این که بتوانید از پوست خود بهتر مراقبت کنید باید انواع پوست را بشناسید و همچنین از محصولات ضروری مراقبت از پوست آگاهی داشته باشید. پوست خشک، چرب و یا حساس هر کدام روش های مراقبتی خاص خود را دارند.  در مقالات پیشین در رابطه با مراقبت از پوست چرب و همچنین لایه برداری از پوست چرب مفصل صحبت کردیم. دانستن نوع پوست علاوه بر این که نوع مراقبت را تعیین می کند می تواند به شما کمک کند که لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب خود را تهیه کنید. گاهی پیش می آید که استفاده از محصولی که با پوست همخوانی ندارد موجب ایجاد مشکلات پوستی از جمله آکنه و خشکی می شود.

در این مقاله به معرفی انواع پوست و  محصولات ضروری مراقبت از پوست می پردازیم.

 انواع پوست :

پوست چرب

در حالی‌که ما هنوز هم به شما توصیه می‌کنیم که با یک متخصص پوست همفکری کنید؛ ما شما را بدون هیچ‌گونه پیشنهادی ترک نخواهیم‌کرد.افرادی که پوست چرب دارند، در پوست خود، روغن اضافی دارند و این باعث می‌شود که آن‌ها به ترک‌ها آسیب‌پذیرتر شوند. برای رسیدگی به چنین پوستی، باید یک شستشوی صورت که از موادی مانند اسید سالیسیلیک و عصاره‌های درخت چای تشکیل شده، انتخاب کنید.  این ترکیبات، ترک‌ها را کنترل می‌کنند و ترشح چربی در غدد چربی را تنظیم می‌کنند.

انواع پوست : پوست خشک

انواع پوست : پوست خشک

 پوست خشک

پوست خشک رطوبت کمی دارد و از این رو نیازمند تامین خوبی از موادی مانند روغن آووکادو، کره شیا و نارگیل است. این‌ها پوست شما را تغذیه می‌کنند و برای دوره‌های طولانی‌تر آن را هیدراته نگه می‌دارند.

 پوست حساس

افرادی که پوست حساسی دارند، کشمکش زیادی دارند زیرا پوستشان تقریبا هر چیزی که به کار برده می‌شود، حساس است. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید این پوست را به اندازه کافی کنترل کنید: از اسیدها و لایه‌بردارها پرهیز کنید، از مرطوب کننده‌های شیری استفاده کنید. آلوئه‌ورا و آب گل رز به میزان زیادی در جلوگیری از قرمزی و جوش کمک خواهد‌کرد

ویزیت آنلاین

 پوست نرمال

اگر پوست نرمال داشته باشید، فردی خوشبخت هستید زیرا کمترین نگرانی در مورد مراقبت از این نوع پوست وجود دارد. با این حال، این به آن معنا نیست که از روی بی‌علاقگی با پوست خود رفتار کنید؛ در عوض، به دنبال شستشوی صورتی بگردید که حاوی عصاره‌های باشد زیرا در حفظ درخشش پوست کمک خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید از موادی مانند اسید لاکتیک که برای پوستتان به عنوان لایه‌بردار خفیف عمل می‌کند، استفاده کنید

محصولات ضروری برای مراقبت از پوست :

پاک‌کننده‌ها

همه‌ی خانم‌ها می‌دانند که نیاز است آرایش خود را پاک کنند؛ اما آیا به آن عمل می‌کنند؟ پاک نکردن آرایش، خصوصاً پیش از خواب، سبب بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه، پیری زودرس و آسیب‌های جدی به پوست می‌شود. با کمک پزشک، پاک‌کننده‌ی مناسب پوست خود را انتخاب کنید و پیش از خواب، آرایش خود را به‌وسیله‌ی آن پاک کنید تا جایی‌که تمام باقی‌مانده‌ی آرایش از بین برود.

باید توجه داشت که پوست‌های مختلف، پاک‌کننده‌های متفاوتی را می‌طلبند؛ برای مثال، پاک‌کننده‌های شیری یا کرم مانند برای پوست‌های خشک مناسبند؛ درحالی‌که پاک‎‌کننده‌هایی با ساختار ژل مانند مناسب پوست‌های چرب یا مختلط ‌اند. برای کسب نتیجه‌ی بهتر، می‌توانید از یک تونرِ فاقد الکل برای پاکسازی سایر چربی‌های باقیمانده استفاده کنید.

مراقبت از پوست : لایه بردار ها

مراقبت از پوست : لایه بردار ها

لایه‌بردارها ومراقبت از پوست

داشتن پوستی صاف و درخشنده آرزوی بسیاری از افراد است؛ اسکراب‌ها یا لایه‌بردارها، می‌توانند به این هدف کمک کنند. علاوه بر آن، برداشتن لایه‌ی سلول‌های مرده‌ در سطح پوست، برای رشد بهتر سلول‌های جدید و باشدن منافذ پوست مفید است. پوست‌های حساس بهتر است از اسکراب‌های دانه‌دار استفاده نکنند؛ اسکراب‌های حاوی آنزیم‌های طبیعی از میوه‌ها برای آن‌ها مناسب‌تر است.

هر چند وقت یکبار باید از اسکراب استفاده کنید؟ پاسخ به این سوال، بسته به نوع پوست، متفاوت است؛ پوست‌های معمولی و خشک یک یا دوبار در هفته و پوست‌های چرب سه تا چهار بار در هفته می‎توانند از اسکراب‌ها استفاده کنند.

مرطوب‌کننده‌هاومراقبت از پوست

در طول روز، می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های دارای SPF استفاده کنید؛ در این‌صورت دیگر نیازی به استفاده از ضدآفتاب‌ها نخواهید داشت. در طول شب، لایه‌های ضخیم‌تری از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید ترکیب‌ مرطوب‌کننده‌های مناسب شب باید حاوی کلاژن، الاستین و لیپیدهای ضروری برای بازسازی در طول شب باشد. پیش از آن، از یک اسپری تونر می‌توانید استفاده کنید؛ عصاره‌ی گل رز یک تونر طبیعی است.

مراقبت از پوست : سرم

سرم‌ها ومراقبت از پوست

برخلاف نرم‌کننده‌ها که مولکول‌های بزرگی دارند، سرم‌ها دارای مایعات بسیار غلیظ هستند که توانایی نفوذ به بافت‌های زیرین را دارند و می‌توانند علاوه بر پاک‌کنندگی، رطوبت پوست را نیز تأمین کنند.

انواع متفاوتی از سرم‌ها در بازار موجود است که هریک هدف خاصی را دنبال می‌کنند؛ سرم‌های ضدپیری، روشن‌کننده و حتی ضدآکنه.

کرم‌های دورچشم ومراقبت از پوست

آیا هنگام برخاستن از خواب، با چشم‌هایی پف کرده و حلقه‌های تیره مواجه می‌شوید؟ چاره استفاده از کرم‌های دور چشم است که اختصاصاً برای پوست بسیار حساس اطراف چشم طراحی شده‌اند و مانع چروک، پف کردن و تیره شدن آن می‌شوند.

بهتر است از انواع ژل مانند این محصولات، خصوصاً آن‌هایی که در ترکیبات خود دارای کافئین هستند استفاده کنید. ویتامین K موجود نیز می‌تواند به رفع تیرگی کمک کند. پیش از استفاده از مرطوب‌کننده در سایر نواحی پوست، به آرامی کرم را بر روی حلقه‌ی اطراف چشم ماساژ دهید. برای حصول نتیجه‌ی بهتر، لازم است مداوم از این محصولات استفاده کنید.

ماسک‎‌ها ومراقبت از پوست

مزایای استفاده از ماسک‌ها، که بسیاری از آن‌ها قابل تهیه و استفاده در خانه هستند، بی‌شمار است. برخلاف پاک‌کننده‌های رایج که معمولا سبب پاکسازی لایه‌ی خارجی پوست می‌شوند، ماسک‌ها می‌توانند به لایه‌های عمقی نفوذ کرده و پوست را از ناخالصی بزدایند. همچنین، لایه‌برداری، آب‌رسانی، محافظت و متعادل‌کردن تون پوست، از سایر مزایای آنان است. همانند سرم‌ها، ماسک‌های متفاوتی برای اهداف مختلف وجود دارند.

مرجع :

virtualdr.ir

ویدیو پیشنهادی این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *