آکوتان

میزان عود واقعی “راکوتان” چقدر است؟

میزان عود واقعی “راکوتان” چقدر است؟

افرادی که از مشکل جوش رنج می برند، همواره به دنبال راهکارهایی برای درمان جوش هستند. درمان جوش با راکوتان به عنوان یک درمان قوی و موثر ممکن است با عود همراه باشد. در این مطلب به دلایل و راهکارهای درمان آن می پردازیم.

خلاصه مقاله عود جوش بعد از آکوتان :

ایزوترتینوئین ، که اغلب با نام تجاری اصلی آن ، Accutane شناخته می شود ، یک داروی تجویز خوراکی است که متخصصین پوست برای افرادی که دارای آکنه های شدید و سابقه اسکار آکنه هستند ، تجویز می کند که به سایر درمان ها پاسخ نمی دهد.

راکوتان داروی قوی و بسیار موثری است و می تواند در برخی افراد بهبودی طولانی مدتری را نسبت به سایر درمانها فراهم کند.. میزان عود پس از درمان ایزوترتینوئین بین 14.6 تا 52 درصد متغیر است ، که بالاتر از آن است که دانشمندان قبلاً معتقد بودند.

عوارض آکوتان و کنترل آن – ویدیو

دلایل عود آکنه بعد از درمان با آکوتان

• جنس مرد
• آکنه شدیدتر
• عدم تعادل هورمونی( در خانم ها مانند بیماری های زمینه ایی مثل تخمدان پلی کیستیک)
• دوز کمتر در طی درمان

ایزوترتینوئین(آکوتان) با عوارض جانبی متعدد و گاه شدید و طولانی مدت همراه است. قبل از در نظر گرفتن راکوتان ، مهم است که تحقیق در مورد احتمال عود را به طور کامل درک کنید و با یک متخصص پزشکی صحبت کنید تا مشخص شود که آیا شما کاندیدای خوبی برای درمان جوش با راکوتان هستید.

مقاله مقابل را بخوانید:10 نکته طلایی درباره آکوتان

سر فصل ها:
• آکوتان چیست؟
• احتمال عود پس از مصرف راکوتان Accutane
• عواملی که باعث افزایش عود پس از درمان ایزوترتینوئین می شوند
• آیا بعد از قرص آکوتان برای درمان جوش برای کاهش عود نیاز به درمان است ؟
• نتیجه گیری
آکوتان چیست؟
روآکوتان یک درمان آکنه بسیار مؤثر است. این اثربخشی باعث شده است تا بسیاری بر این باورند که ایزوترتینوئین به عنوان درمانی حتی برای شدیدترین آکنه ها عمل می کند. با این حال تحقیقات نشان داده است که 14.6٪ تا 52٪ از بیماران پس از انجام درمان جوش با را:وتان عود آکنه را تجربه می کنند.

ویدیو را ببینید:پزشکان در چه مواقعی راکوتان تجویز می کنند؟

هنگامی که ما به 15 مطالعه از 1989 تا 2013 نگاه می کنیم که به عود آکنه بعد از راکوتان نگاه می کنند ، می توانیم این دامنه عود 14.6 – 52٪ را مشاهده کنیم. دلیل وجود چنین طیف گسترده ای به دلیل طرح های مختلف مطالعه و تعریف دقیقاً معنی “عود” است. برخی از افراد ممکن است عود آکنه خود را گزارش ندهند زیرا آکنه آنها در مقایسه با قبل ازآکوتان درمانی بهبودبسیار ملایم تر شده است حتی اگر آکنه آنها باشد. به درجه کمتری بازگشتند.

عواملی که باعث افزایش عود پس از درمان ایزوترتینوئین می شوند

عوامل متعددی ممکن است میزان عود در بیماران تحت درمان با کپسول آکنوترن 20 را افزایش دهد. این عوامل شامل:

1. شدت آکنه:

افرادی که آکنه شدید دارند و آکنه های روی بدن شدید تری دارند بیشتر عود می کند.

2. دوز درمانی:

افرادی که دوزهای کمتری دریافت می کنند ، بیشتر عود می کنند.

3. مصرف ایزوترتینوئین با غذا:

ایزوترتینوئین در هنگام مصرف مقدار کافی چربی در رژیم غذایی بسیار بهتر جذب می شود. افرادی که روآکوتان را بدون وعده غذایی مصرف می کنند که حاوی مقادیر کافی چربی است ، ممکن است به اندازه دارو جذب نکنند.

بیشتر بخوانیم :آیا تغذیه بر آکنه موثر است

4. عدم تعادل هورمونی (به ویژه در خانمها):

در زنان با عدم تعادل هورمونی مانند بیماری تخمدان پلی کیستیک یا افزایش ترشح تسترون دارند بیشتر عود می شود.

5. جنسیت:

مردان نسبت به زنان بیشتر عود می کنند.

رایگان دانلود کنید : بروشور PDF و آکنه و آکوتان

در اینجا مطالعاتی ارائه شده است که نشان می دهد چگونه این عوامل می توانند شانس عود پس از درمان ایزوترتینوئین را افزایش دهند:
مطالعاتی که عوامل دوز درمانی و مصرف ایزوترتینوئین با مواد غذایی با عود را مشخص کردند

مجموعه ای از هفت مطالعه منتشر شده در ژورنال های مختلف بین سال های 1983 و 1998 نشان داد که با افزایش دوزتجوزیری راکوتان میزان عود آکنه کاهش می یابد. با این حال ، در هر مطالعه ، دوزهای مختلف روزانه و تجمعی داروی آکوتان در طول درمان مقایسه شده است.

آیا بعد از قرص آکوتان برای درمان جوش برای کاهش عود نیاز به درمان است ؟

غالباً ، متخصصین پوست ، داروهای دیگری را برای آکنه به عنوان یک درمان نگهدارنده پس از درمان با قرص آکوتان برای درمان جوش تجویز می کنند. بیمارانی که از یک درمان نگهدارنده استفاده می کنند ممکن است بطور موضعی از آداپالن ، بنزوئیل پراکسید ، رتینوئیدها(دیفرین یا کرتل) یا ترکیبی از این داروها استفاده کنند تا میزان عود جوش آنها کمتر شود . دانشمندان دریافته اند که ادامه یک روش درمانی پس از ایزوترتینوئین بهترین روش برای جلوگیری از عود آکنه است. اما ، این واقعیت را نشان می دهد که برای نگه داشتن آکنه پس از ایزوترتینوئین ، ممکن است به داروهای مداوم نیاز باشد.معمولا استفاده از یک لایه بردار و یا بنزوئیل پروکساید دو بار در هفته اثر پیشگیری کننده دارد
همچنین افرادی که به میزان کافی در دوره درمان راکوتان 20میلی گرم مصرف می کنند میزان عود کمتری را شاهد هستند.

ویزیت آنلاین

تحقیقات در مورد عود جوش بعد از آکوتان چه می گویند؟

مطالعه ای در سال 2012 منتشر شده در پژوهش و عملكرد پوستی ، 20 بیمار مرد راجع به عود آكنه به دنبال درمان ایزوترتینوئین مشاهده كرد. محققان دریافتند که مردانی که از یک روش درمانی شوینده بنزوئیل پروکساید بعد از بهبودی با آکوتان استفاده می کنند ، به طور متوسط % عود 38.7 ضایعه آکنه کمتر از مردانی که از درمان نگهدارنده استفاده نمی کننرا شاهد هستند .

یک مطالعه در سال 2013 منتشر شده در پوست ، 70 بیمار مبتلا به آکنه متوسط را مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود آیا یک درمان نگهدارنده از عود پس از درمان ایزوترتینوئین جلوگیری می کند. این مطالعه نشان داد که تنها 2.94٪ از بیماران در صورت استفاده از آداپالن (دیفرین) و بنزوئیل پراکسید روزانه به مدت یک سال پس از درمان ایزوترتینوئین عود آکنه را تجربه کردند. اگرچه این مطالعه به نظر نمی رسد یک سال گذشته باشد ، اما قاطع است
همانطور که می دانید آکوتان وراکوتان وقرص آکنوترن برای جوش و داکوتان و نورم اسکین همگی یکی هستند و تنها تفاوت در کارخانه تولید کننده آنها می باشد.

برای مطالعه بیشتر: آیا انواع آکوتان با هم فرق دارند؟

نتیجه گیری نهایی درباره عود جوش بعد از آکوتان :

عود پس از ایزوترتینوئین ممکن است بیشتر از آنچه مردم انتظار دارند باشد. در حالی که در بسیاری از موارد آکنه کاهش می یابد ، در 14.6 تا 52٪ از افراد ، آکنه به بعضی از موارد برمی گردد ، و این امر نیاز به درمان مداوم با سایر درمان ها دارد.
از آنجا که ایزوترتینوئین یک داروی جدی است که پوست و سایر بدن را برای همیشه تغییر می دهد و می تواند با عوارض جانبی مادام العمر همراه باشد ، از نظر حیاتی بسیار مهم است که افراد مبتلا به آکنه قبل از شروع درمان با ایزوترتینوئین همه این موارد را در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *