سلام و خسته نباشید
دختر ۲۴ ساله هستم
از حدودا ۳-۴ ماه پیش صورتم شروع به جوش زدن کرد
و درد ناک و چرکی هستند،جوش‌زیر پوستی هم زیاد دارم،جوش های دانه ریز رنگ پوست هم در‌نواحی پیشانی و گونه و چانه ام زده .جوش های دردناک و چرکی بیشتر در‌نواحی گونه و چانه زده شده و با وجود مصرف موضعی راکوتان و پانوکسیل به صورت یک شب درمیان طبق گفته یک پزشک ،متاسفانه هنوز جوش های جدید مسزنم و به شدت صورتم پر از لک شده.علاوه بر ان حس میکنم پوستم دهیدره هم شده چون بعد از حمام حس کشیدگی دارد. میخوام ارسال کنم عکس رو ولی انگار نمیشه
در ضمن سابقه همچنین جوش هایی به صورت ژنرالیزه زیاد نداشتم
پیشاپیش ممنونم از راهنماییهایتان

دکتر جورقانیان Edited question می 30, 2020
نوشتن نظر

سلام
ممنونم از اینکه سایت آکنه یار را برای مشاوره انتخاب کرده اید
باتوجه به تجویز پزشکتان شما احتمالا دچار آکنه در مرحله متوسط هستید که پزشک برایتان از

لایه بردار(ژل آکوتان) +پانوکسیل(بنزوئیل پروکساید)(احتمالا ساکن ایران نیستید جون در ایران موجوجو نمی باشد)
استفاده کرده است
این دو درمان خوب و مکمل یکدیگر هستند و اینکه جوش هایتان کنترل شده هم نشانه خوبی است برای اینکه موثر بوده است اما اینکه چند جوش جدید می زنید خیلی غیر طبیعی نیست و روند کاهشی و کنترل ایجاد جوش همین است به تدریج به صفر می رسد اما باید عوامل دیگر را حتما بررسی بفرمایید عواملی مانند :
1- مشکل زمینه ایی هورمونی اگر خانم هستید
2- تغذیه و سطخ استرس
3-روتین روزانه و محصولات آرایشی مصرفیتان

اگر همه موارد بالا با کمک پزشکتان بررسی شد و نرمال بود در این حالت باید کمی صبور باشید

مورد بسیار مهمی که باید توجه کنید هر دو داروی مصرفی موضعی شما باعث خشکی پوست (و این برای پوست تحت درمان مستعد لک سم است)می شوند و احیانا یک شوینده مخصوص پوست های چرب هم دارید که این روند را تشدید می کند
خشکی پوست حین درمان باعث ایجاد جوش بیشتر و حس کشیدگی بیشتر و گاهی لک شود البته مکانیسم لک احتمالا شاید به دلیل ایجاد خشکی و حساس شدن پوست و به تعاقب آن تجمع ملانین باشد ( در پوست های کمی سبزه بیشتر است )
اگر این حالت باشد موارد زیر را رهایت کنید:
10 استفاده از ضد آفتاب و دوری از آفتاب
2- استفاده از مرطوب کننده غیر چرب به میزان بسیار زیاد
3-کاهش دوز مصرفی پانوکسیل و ژل آک.تان به میزان کاهش نصف دوز هر بار یا حذف دو شب در هفته آنها
نکته مهم اینکه هیچ گاه در طی درمان نباید پوستتان خشک شود زیرا این به شدت به پوست آسیب می زند
متاسفانه با اطلاعات موجود بیشتر از این نمی توانم کمکی بکنم
شما با عضویت در سایت می توانید همین جا عکس ارسال کنید
همچنین می توانید از سرویس ویزیت آن لاین استفاده نمایید

دکتر جورقانیان به پرسش پاسخ داد می 30, 2020
نوشتن نظر
جواب بنویسید
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من