912 مشاهده

سلام وقت بخير؛ بنده به دليل مصرف كورتون و آزاتيوپرين داراي جوش التهابي و زيرپوستي و لك در صورتم شدم؛ البته قبل از مصرف هم به دليل پوست چربم جوش ميزدم اما حالا خيلي بيشتر شده، درحال حاضر از شوينده ي زنياك نوروا و محلول اريترومايسين استفاده ميكنم اما تاثير چنداني ندارند. ممنون ميشم راهنماييم بكنين (٢١ سالمه)

دکتر جورقانیان به پرسش پاسخ داد جولای 15, 2020
نوشتن نظر

سلام

اگرهمچنان مجبور به استفاده ازاین داروها هستید رویکرد شما باید جلوگیری از گسترش ضایعات باشد و اقدام درمانی قوی فعلا انجام ندهید و اگر مصرف دارو های مذکور به اتمام رسیده است می توانید درمان قوی تری را شروع کنید

محور های مراقبت پیشگیری:

1- انتخاب یک شوینده مناسب بر اساس پوستتان احتمالا به دلیل چربی پوست از نوروا زنیاک استفاده می نمایید 

2- استفاده از یک تونر برای پاکسازی عمقی  بعد از شوینده تان 

3- استفاده از ضد آفتاب غیر جوش زا در طول روز و دوری شدید از آفتاب 

محور های مراقبت درمانی:

1- در ارتباط با درمان لک و جوش باید زیر نظر پزشک باشد و از داروی ضد لک ترکیبی هیدرو کینون دار استفاده نمایید 

2-برای جوش ها هم باید از لایه بردار استفاده کنید و در صورت تحمل از لایه بردار نسخه ایی مانند ترتینوئین موضعی زیر نظر پزشک استفاده کنید محلول اریترومایسین موضعی که الان مصرف می کنید خیلی نمی تواند کمکی کند مگر جوش های چرکی موضعی داشته باشید 

امیدورام تونسته باشم با اطلاعات موجود پاسخ شما را داده باشم برای تشخیص قطعی تر و درمانی حتما به پزشک مراجعه نمایید همچنین شما می توانید از سرویس ویزیت آنلاین سایت آکنه یار استفاده کرده تا ضمن ویزیت شما دقیقتر برای درمانتان نسخه لازم را تجویز نمایم

دکتر جورقانیان به پرسش پاسخ داد جولای 15, 2020
نوشتن نظر
جواب بنویسید
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من