آکنه (علل و انواع آن)

پریوتین؛ معجزه‌ای در درمان ریزش مو

 

ریزش مو مشکل بسیار شایعی است که درمان آن نیاز به اقدامات چند جانبه دارد یعنی فرد باید حتماً از یک شامپوی ضد ریزش مناسب و در صورت نیاز استفاده از محلول‌های موضعی افزایش دهنده خونرسانی به فولیکول‌ها و در کنار آن از مکمل‌های خوراکی استفاده کند.

مکمل پریوتین با داشتن ۲۰۰ میکرو‌گرم بیوتین، عصاره ارزن، بپانتین و ال سیستئین اثرات مناسبی در کاهش ریزش مو دارد.

یکی دیگر از اکتیوهای این مکمل خوراکی، کلسیم دی پانتوتنات یا همان ویتامین ب 5 می باشد که در فرآیند تولید کوآنزیم آ نقشی کلیدی ایفا می کند. این ماده همچنین در فرآیند متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها نیز موثر می باشد. وجود این ویتامین در پروسه سنتز هورمون ها ضروری است. علاوه بر این ها، ویتامین ب 5 موجب رشد و افزایش مقاومت مو و غشاهای مخاطی پوست می شود. نیاز روزانه بدن به این ویتامین 5 تا 7 میلی گرم است.

انواع مکمل‌های موثر در درمان ریزش مو در بازار موجود است اما تفاوت این مکمل با دیگر مکمل‌های موجود در بازار این است که زینک ندارد.

به جهت اینکه زینک باعث افزایش اشتها می‌شود شاید خیلی از افراد علاقه ای به استفاده از آن نداشته باشند در نتیجه در بین مکمل‌های خوراکی ضد ریزش مو می‌توان با خیال راحت از پریوتین که زینک ندارد استفاده کرد.

این مکمل خوراکی همچنین باعث افزایش ضخامت و استحکام مو، افزایش درخشندگی و شادابی موها می شود. مصرف روزانه دو عدد پریوتین جهت اثرگذاری بیش تر توصیه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *