آکنه (علل و انواع آن)

نقش انتی بیوتیک ها برای درمان جوش

نقش آنتی بیوتیک ها در درمان جوش

نقش انتی بیوتیک ها در درمان جوش

استفاده از آنتی بیوتیک یکی از درمان های مهم برای آکنه های قرمز، جوش های چرکی یا کیست، است.

اما آکنه یک عفونت واگیر دار نیست! جوش های قرمز، جوش های چرکی و کیست ها واگیر دار نیستند. آکنه بیماری مسری نیست! شما نمی توانید از کسی آکنه بگیرید یا به کسی منتقل کنید.

چرا آنتی بیوتیک ها  برای درمان جوش موثرند؟

دو دلیل وجود دارد:

1.

اولین و مهمترین دلیل اینست که در بدن ما باکتریهای بیخطر وجود دارد که روی پوست و غدد چربی اطراف فولیکول مو زندگی میکنند.نام این باکتری ها، کورینه باکتریوم است. این باکتری باعث عفونت نمیشود بلکه نوعی پروتئین تولید میکند. این پروتئین به مرور زمان تری گلیسرید طبیعی و غیر محرک که یکی از اجزاء چرب طبیعی در چربی پوست است را تجزیه می کند. این تری گلیسرید به چندین بخش تقسیم میشود. یکی از آن بخش ها، اسید چرب آزاد نامیده می شود.

این اسیدهای چرب بری پوست آزار دهنده هستند. و باعث ورم، قرمزی، درد و چرک می شوند که در نهایت جوش های قرمز، جوش های چرکی، و کیست را بوجود می آورند.

بنابراین آنتی بیوتیک با از بین بردن باکتریهایی که باعث ایجاد پروتئین تجزیه کننده تری گلیسرید به اسید های چرب ازاد می شوند و بطور وحشتناکی پوست را تحریک میکنند و جوش چرکی قرمز و کیست ها را بوجود میاورند، برای درمان جوشهای التهابی کمک کننده هستند.

2.

دلیل دومی که آنتی بیوتیک ها برای درمان آکنه التهابی مفید هستند این است که این آکنه با عفونی شدن چرک در پوست ایجاد میشود.
چرک های عفونی حاصل تجمع گلبولهای سفید خون است! که هدفشان کمک به از بین بردن اثرات التهاب و تحریک پوست توسط اسیدهای چرب ازاد بوده است.
اینکار باعث خروج چرک از خون و حرکت آن به سمت پوست شده ومنجر به ایجاد جوش و کیست میگردد.
پس حتی اگر اسیدهای چرب ازاد وجود داشته باشد بعضی از آنتی بیوتیک ها میتوانند جلوی حرکت گلبولهای سفید به سمت پوست و ایجاد چرک که عامل اصلی تمام جوش ها و کیست های التهابی هست را بگیرند.
پس دفعه بعدی که پزشکتان از آنتی بیوتیک برای درمان جوش استفاده کرد،تصور درمان یک عفونت مسری را نداشته باشید!

در مورد آکنه بیشتر بدانیم

ویزیت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *