آکنه (علل و انواع آن), ویدیو های آموزشی

چه موقع از روتین درمانی آکنه ، باید از کرم مرطوب کننده استفاده نماییم؟

روتین درمانی آکنه صورت و کرم مرطوب کننده صورت

یکی از سوالات پر تکرار بیماران این هست که: اگر آکنه داشته باشم و از محصولات موضعی مراقبت پوست برای درمان استفاده کنم، چه موقع از روتین درمانی آکنه باید از کرم مرطوب کننده استفاده نمایم؟

این یک سوال مهم در درمان صحیح آکنه محسوب میشود!

دلیل اینکه میگوییم این سوال مهم  هست این است که تقریبا همه کسانیکه دچار آکنه هستند، پوستهای چربی دارند، بخصوص در ناحیه T صورت پوست چرب یعنی پوست شما چربی بیش از حد دارد. وقتی این چربی در پوستتان زیاد باشد، روی پوست خوابیده و رطوبت پوست را حفظ میکند.حال اگر ضمن ابتلا به آکنه و یا درمان آن پوست دچار خشکی شود این تعادل موجود به هم می خورد و نیاز به استفاده از مرطوب کننده ایجاد می شود

مرطوب کننده های اویل فری یکی از ارکان درمان آکنه می باشند و تقریبا هیچ درمان آکنه ایی بدون مرطوب کننده کامل نیست

این یکی از دلایلی است که در قسمت گونه، کمتر دچار آکنه میشویم. اما با همین تعداد کمتر غدد چربی هم میتوان رطوبت پوست را حفظ کرد. پس در این مواقع، افرادیکه ناحیه T چرب و گونه های خشک دارن، دارای پوست از نوع مختلط بوده و نیاز به مرطوب کننده دارند.

3 نکته در زمینه روتین درمانی آکنه و استفاده از کرم مرطوب کننده صورت وجود دارد:

  1. ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب بشویید
  2. بعد  از مرطوب کننده استفاده کنید
  3. سپس از ترکیبات درمان آکنه استفاده کنید

نکته آخر این که:

حتما از مرطوب کننده ای که پایه آب دارد و بدون روغن ( اویل فری) هست استفاده کنید. در ناحیه T  زون چربی دارید  می توانید از مرطوب کننده در این ناحیه  استفاده نکنید، چون لازم نیست و فقط یک لایه اضافی محسوب میشود.

با اینکار روند درمان آکنه سریعتر شده و احتمال اینکه آن لایه اضافی باعث گردد روزنه های بیشتری در پوست شما مسدود گردد، خیلی زیاد است.

ویزیت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *