آکنه (علل و انواع آن), درمان آکنه

درمان آکنه (جوش) در دوران بارداری ویدیو

درمان آكنه در دوران بارداري ويديو

یکی از مشکلات  بیشتر خانم‌ها در دوران بارداری، آکنه است که در افراد مختلف به‌طور متفاوتی بروز پیدا می‌کند اما بیشتر آن‌ها به دلیل فعالیت‌های هورمونی مخصوصا آندروژن ها به‌وجود می‌آیند.

افزایش سطح هورمن آندروژن وترشح سبوم زیاد میشود و به همین علت، آکنه در طی دوره ی بارداری افزایش می یابد. به خصوص افرادی که که قبلا هم سابقه ای از  آکنه داشته اند (که در دوره ی پریودی تشدید میشد). در بارداری عموما افزایش سطح چربی پوست و آکنه شدیدتر میشود.

ویزیت آنلاین

علت دیگری که باعث تشدید آکنه در دوره بارداری میشود این است که افراد به دلیل ملاحظات در دوره بارداری ، مراقبت هایی که در حالت عادی از پوست خود دارند را کم یا حذف می نمایند. این مراقبت ها شامل محصولات موضعی یا داروهای خوراکی می باشند که به دلیل ترس از عوارض محصولات و داروها و اثرگذاشتن بر روی جنین و مضرر بودن آنها، از روتین زندگی خود حذف می کنند. بطور مثال بسیاری از افراد حتی از مصرف محصولات شوینده مانند صابون، تونر، محلول های ضدجوش، خودداری میکنند.  بیشترخانم هایی که باردار می شوند ترکیبات و محلول های شستشو صورت را کنار می گذارند همین علت باعث میشود شستشوی پوست به خوبی انجام نمی شود. لذا به دلیل ترشح چربی زیاد شود، منافذ بازپوست مسدود میگردد و باعث ایجاد کومدون ها بر روی پوست میشوند.

ممکن است برخی از خانمها در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی، جوش بزنند. از آنجاییکه دوران بارداری، دوره حساسی در زندگی است، نمی توان از هرنوع دارو یا کرمی برای درمان جوش در این دوران استفاده کرد. در این ویدیو به شما می گوییم آکنه در دوران بارداری چگونه درمان می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *