آکنه (علل و انواع آن), محصولات مراقبتی آکنه

افراد پوست چرب چه محصول پوشاننده ای مصرف کنند؟

افرادی که پوست چرب دارند، به دلیل ترشح بیش از حد چربی در پوست، با مشکلاتی در هنگام آرایش کردن و استفاده از کرمهای کاور کننده مواجه هستند. از این رو این افراد باید محصولات خاصی را مصرف کنند که متناسب با نوع پوستشان فرموله شده است.

از طرفی پوست بطور مداوم به آبرسانی نیاز دارد حتی پوستهای چرب نیز از این قائده مستثنی نیستند. آبرسانی به پوست چرب باید به گونه ای باشد که نه تنها موجب افزایش ترشح چربی نشود، بلکه با مواد اکتیو کنترل کننده چربی، میزان ترشح را تنظیم کند و به حالت نرمال در بیاورد.

هنگامی که پوست دهیدراته شده، برای اینکه کمبود آب را جبران کند شروع به تولید چربی میکندکه این می تواند تولیدجوش، سوزش و خشک شود. پوست دهیدراته می تواند احساس چربی و خشکی را بطور همزمان داشته باشد.

امروزه محصولاتی از کرمهای آرایشی و بهداشتی به بازار عرضه شده اند که هر دو خاصیت آبرسانی به پوست چرب و پوشانندگی را با هم دارد. این محصولات گاهی SPF کمی نیز دارند ولی به هیچ وجه نباید آنها را بعنوان ضدآفتاب درنظر گرفت. مرطوب کننده های رنگی به دلیل مواد جاذب چربی پوست، مدت زمان ماندگاری بالاتری بر روی پوست دارند.

ویزیت آنلاین

مرطوب کننده های مخصوص پوستهای چرب مجموعه ای از مواد ضروری وموردنیاز جهت افزایش میزان رطوبت پوست شامل کربوهیدرات ها،پروتئین ها و لیپیدها هستند.

این مرطوب کننده ها میتواند در ۲ نوع رنگی و بدون رنگ وجود دارد .

نوع رنگی آن علاوه بر اینکه به درمان مشکلات پوست کمک کرده و عمل آبرسانی را انجام میدهد میتوان به عنوان یک کرم پودر با خاصیت پوشانندگی ملایم استفاده شود .

درمحصولات مرطوب کننده رنگی ماده ای به نام اکتیومات کننده به کار رفته است که پایه ی گیاهی دارند وبه کوچک تر شدن منافذ باز پوست کمک میکند.
مشخصه ها ی مرطوب کننده رنگی  :

– آبرسان قوی جهت پوست های چرب دهیدراته شده
– بسیار سبک با جذب بالا است
– تنظیم کننده ترشح سبوم پوست است
– مات کننده پوست است (پس از جذب کامل کرم روی پوست)
– کوچک کننده منافذ باز پوست
– هایپوآلرژنیک( به معنی کمترازحد طبیعی یا اندکی حساسیت‌زا )، فاقد اسانس (محلول یا عصاره الکلی همراه با روغن فرار است )و فاقد پارابن (مواد نگهدارنده شیمیایی)
– مناسب پوست های چرب و مستعد آکنه
– مناسب استفاده زیر آرایش
– مناسب افرادی که پوست چرب دارند و از براق شدن دائمی پوستشان رضایت ندارند.

روش مصرف :

در تمام ساعات روز پس از تمیز نمودن پوست ، مقداری از کرم را به پوست خود مالیده و با حرکت دورانی به آرامی ماساژ دهید تا کاملاً جذب پوست گردد.

توضیحات :

این محصولات یک مرطوب کننده سبک است که به تدریج بر روی غدد میکروسکوپی در پوست که یک ماده روغنی به نام سبوم (چربی) تولید می‌کنند تاثیر می گذارد و با کاهش ترشح سبوم، مانع چرب و براق شدن پوست می گردد . همچنین تامین رطوبت مورد نیاز پوست، طراوت و سلامتی آن را حفظ می نماید.

این محصول به دلیل دارای بودن خاصیت مات کنندگی و تنظیم ترشح سبوم، توسط پزشکان متخصص پوست برای افرادی که پوست چرب دارند و ازبراق شدن دائمی پوستشان نارضایتی دارند، تجویز می شود.

☼پیشنهاد می شود با  استفاده مداوم  محصولات مرطوب کننده رنگی هم زیبایی ظاهری و یکنواختی پوستتان را در طول روز داشته باشید و هم میزان ترشح چربی پوست را تنظیم نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *