آکنه (علل و انواع آن), درمان غیر دارویی آکنه

آیا یخ درمانی برای درمان جوش نیز کاربرد دارد؟

یخ درمانی جوش

آیا یخ برای درمان جوش صورت کمک کننده است؟

بله! سرما و یخ درمانی جوش به شدت ضد التهاب است! کمپرس سرد وخشک و درمان جوش با کرایوتراپی به عنوان یک راه حل کمکی میتواند به کاهش التهاب کمک کند.

یخ درمانی جوش

اطلاعات ضروری

استفاده از یخ برای درمان جوش در حال ظهور، غالبا باعث جلوگیری از پیشرفت آن در مرحله التهاب حاد می شود. در حقیقت، استفاده از یخ بسیار قدرتمندتر و ارزان تر از هر چیز دیگریست که می توانید بصورت موضعی استفاده کنید.

درمان جوش با کرایوتراپی ،اصطلاح پزشکی کاربرد سرما-روش درمانی معمول و پذیرفته شده برای انواع شرایط پزشکی از جمله آکنه-است. یخ درمانی جوش صورت نه تنها به جلوگیری از تورم و التهاب ذاتی جوش کمک میکند بلکه میتواند در کاهش درد جوش نیز کمک کننده باشد.

درمان نقطه ای:

بعنوان یک روش ایمن و راحت برای جلوگیری از ایجاد جوش، یک تکه یخ را درون یک کیسه زیپ کیف قرار داده و به مدت 5 دقیقه، دو بار در روز، آن را به آرامی روی جوش در حال بیرون آمدن نگه دارید. این روش در جوش های بزرگ شده کمتر عمل میکند.

درمان کل صورت:

یک فنجان را با آب پر کرده و بگذارید یخ بزند. به اندازه نیم اینچ از یخ آن را جدا کرده و به آرامی در تمام صورت خود حرکت دهید. شما می توانید این کار را تا دو بار در روز انجام دهید. اما از آنجا که پوست مستعد آکنه فقط باید حداکثر دو بار در روز شسته شود، حتماً آن را بلافاصله قبل از شستن صورت در طول صبح و یا رژیم درمانی عصر آکنه انجام دهید.

چگونه یک شوینده مناسب پوست آکنه دار انتخاب کنیم؟

یخ و درمان جوش

تاکنون فقط یک مطالعه به طور مستقیم این که چگونه کاهش درجه حرارت پوست می تواند به بهبود آکنه کمک کند را بررسی کرده است! این مطالعه نشان میدهد که کاهش دما درواقع میتواند به کاهش چربی پوست و در نتیجه کاهش آکنه کمک کند.

حتی اگر تنها همین یک مطالعه را داشته باشیم، در دنیای واقعی، پزشکان غالباً از سرما تحت عنوان کرایوسرژری ( کرایوتراپی ) برای درمان آکنه استفاده می کنند. در درمان جوش با کرایوتراپی از چند ثانیه سرمای شدید (نیتروژن مایع یا یخ خشک)  برای فریز کردن ضایعه آکنه استفاده می کنند. این روش سلولهای آسیب دیده درون ضایعه را که باعث قرمزی و التهاب می شوند از بین می برد و باعث بهبود سریع ضایعه میشود.

استفاده از نیتروژن مایع یا یخ خشک ( کرایوتراپی )در خانه به این روش خطرناک خواهد بود! اما استفاده موفق از روش سرما توسط متخصصین پوست به ما می گوید که استفاده از این روش به شکل یخ نیز ممکن است به بهبودی آکنه کمک کند.

درمان جوش با کرایوتراپی

دانشمندان همچنین چندین مطالعه در مورد استفاده از سرما در صدمات بافت نرم عضلات، رباط ها و تاندون ها انجام داده اند. ما می توانیم از این تحقیقات استفاده کرده تا سرنخ هایی درمورد اینکه سرما چگونه میتواند در درمان اکنه موثر باشد را بدست اوریم. نتایج حاصل از این مطالعات نامشخص است، اما به نظر می رسد سرما برخی از کارکردهای مفید مانند کاهش التهاب و آسیب بافت را انجام می دهد، که این به ما می گوید یخ به طور بالقوه می تواند به درمان آکنه نیز کمک کند.

ویزیت آنلاین

یخ درمانی برای جوش

همانطور که تاکنون دیدیم، علم و چندین دهه استفاده موفقیت آمیز در مطب متخصصان پوست، نشان میدهد که سرما به احتمال زیاد برای آکنه مفید است.

سرما باعث تغییرات فیزیولوژیکی متعددی می شود که منجر به کاهش موارد زیر میگردد:

  • تورم
  • التهاب
  • آسیب بافتی
  • سرعت فعالیت متابولیک (سلول فرآیندهای معمولشان را کند می کنند)
  • جریان خون
  • درد

همه این تغییرات فیزیولوژیکی می تواند در درمان جوش مفید باشند.

کرایوتراپی

یخ درمانی جوش صورت چگونه است؟

درمان نقطه ای:

یک تکه یخ را درون یک کیسه زیپ کیف قرار داده و به مدت 5 دقیقه، دو بار در روز، آن را به آرامی روی محل نگه دارید. ممکن است از این که این روش چقدر خوب عمل می کند، شگفت زده شوید! به خصوص هنگامی که در مراحل اولیه یک جوش این روش را انجام دهید.

درمان کل صورت:

روشی است که کمک می کند تا بطور روزانه آکنه را درمان کنید. یک فنجان را با آب پر کرده و آنرا فریز کنید. نیم اینچ از آن جدا کرده و یخ را به آرامی در تمام صورت خود حرکت دهید. به یاد داشته باشید که اینکار را به ارامی انجام دهید زیرا تحریک جسمی باعث تشدید آکنه می شود. فقط خیلی آرام یخ ها را بدون “خرد کردن” آن در روی پوست خود جابجا کنید. میتواند این کار را حداکثر دو بار در روز انجام دهید، اما حتی یک بار در روز هم نتایج قابل توجهی به همراه دارد.

نکته:

وقتی آکنه دارید از شستشوی بیش از حد پوست خودداری کنید! هرگز نباید بیش از دو بار در روز صورتتان را بشویید! از آنجا که درمان تمام صورت با یخ باعث می شود که پوست شما مرطوب شده و معادل شستشوی پوست است، بلافاصله قبل از انجام رژیم های صبح و یا عصرانه آکنه، درمان کل صورت را با یخ انجام دهید.

منبع: https://www.acne.org/does-ice-help-to-heal-acne.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *