درمان غیر دارویی آکنه

آیا درمان جوش با چای سبز امکان پذیر است؟

چای سبز برای درمان جوش

آیا درمان جوش با چای سبز امکان پذیر است؟

درمورد ارتباط تاثیر چای سبز بر پوست و جوش مطالعات نشان میدهد درمان جوش با چای سبز ممکنست تادرجاتی موثرباشد.

اطلاعات ضروری

عصاره چای سبز راکه گاهی به آنEGCGمیگویند را میتوان در محصولات مراقبت از پوست پیدا کرد.این یک ترکیب خوشایند است.

تاثیر چای سبز بر پوست : چای سبز ،Tea Tree Oilبرای پوست مفید است زیرا:

  • آنتی اکسیدان است
  • قادر به کمک برای بهبود زخم است
  • آنتی باکتریال است
  • توانایی محافظت در برابر اشعه خورشید را دارد
  • پیشگیری از انواع خاصی از سرطان پوست

ویزیت آنلاین

مطالعات نشان دادند که چای سبز موضعی تاحدودی با عث بهبود و درمان جوش های خفیف تا متوسط میگردند.

مراقب “ادعای برچسب” باشید: بسیاری محصولات مراقبت از پوست، اما نه همه آنها، صرفاً در برچسبشان ادعا شده که حاوی عصاره چای سبز هستند. این بدان معنی است که مقدار کمی از آن در محصول قرار دارد فقط برای اینکه بتوانند آن را روی برچسب محصول درج نمایند. بنابراین، متأسفانه، فقط به این دلیل که آن را در برچسب یک محصول می بینید، به معنای آن نیست که در محصول با میزانی که به شما کمک می کند قرار دارد.

▼علم چه می گوید:

چای سبز ، سیاه  از یک گیاه Camellia sinensis تولید شده اند. فرآیند تولید چای سبز کمترین آسیب را به برگهای آن وارد می کند که شامل یک فرآیند ساده بخار دادن برگها بلافاصله پس از برداشت است. این فرآوری سریع و ملایم باعث می شود که چای سبز بیشتر مواد مغذی و مواد شیمیایی موجود در گیاه را حفظ کند. دانشمندان دریافته اند که این مواد مغذی موجود در چای سبز فواید سلامتی مختلفی برای پوست دارد، که شامل پتانسیل بهبود آکنه است.

ترکیبات شیمیایی چای سبز

برگهای چای سبز حاوی تقریبا 4000 ماده شیمیایی مختلف هستند. بیشتر این مواد شیمیایی پروتئین ها، الیاف، مواد معدنی و چربی ها هستند. با این حال، تقریباً 30٪ آن مولکول هایی به نام پلی فنول هستند. پلی فنول ها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. به این معنی که می توانند با مواد شیمیایی مضر به نام رادیکال های آزاد، که تصور می شود در ایجاد آکنه نقش دارند، مقابله کنند.

در کلاس شیمیایی پلی فنول، یک مولکول خاص به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) به ویژه سودمند است. هنگامی که محصولی را می بینید که “عصاره چای سبز” را در آن داشته باشد ، نه در اکثر مواقع، اصولا حاوی EGCG است.

تاثیر چای سبز بر پوست

درمان جوش با چای سبز و تأثیر آن بر سلامت پوست

دانشمندان دریافته اند که پلی فنول های چای سبز مانند EGCG فواید بسیاری برای سلامتی پوست دارند که اکثر آنها نیز می توانند به درمان جوش کمک کنند.

  1. چای سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل میکند،و از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت میکند.

چگونه به درمان آکنه کمک میکند: تصور می شود رادیکال های آزاد منجر به التهاب در پوست می شوند و آکنه هم یک بیماری التهابی است.

  1. EGCG با تنظیم رشد و مرگ سلول پوست، به بهبود و ترمیم زخم ها کمک می کند.

چگونه به درمان آکنه کمک میکند: از نظر پزشکی، ضایعات آکنه زخم هایی کوچک هستند.

  1. چای سبز موضعی دارای خواص ضد باکتریایی نیز هست. تحقیقات نشان می دهد که عصاره های EGCG و چای سبز موضعی در برابر باکتری های موجود در پوست موثر هستند.

چگونه به درمان آکنه کمک میکند: باکتری های آکنه، شرایط آکنه را وخیم تر می کنند.

  1. چای سبز موضعی دارای خاصیت محافظت از نور است! به این معنی که میتواند پوست را از اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کند.

چگونه به درمان آکنه کمک میکند: آفتاب سوختگی ها آسیب های پوستی هستند که می توانند در هفته های بعد از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب منجر به آکنه شوند.

  1. خواص آنتی اکسیدانی پلی فونولهای چای سبز، خاصیت ضد سرطانی نیز به چای سبز می دهند. مطالعات انجام شده در مورد چای سبز موضعی بر روی موش ها نشان داد كه از سرطان پوست محافظت می كند.

این موضوع هیچ ارتباطی با اکنه ندارد، اما بسیار جالب است.

مطالعات در مورد درمان جوش با چای سبز

علاوه بر فواید کلی آن برای پوست،دانشمندان کشف کرده اند که چای سبز موضعی باعث بهبود آکنه نیز میشود.

مقدار بیشتر چربی پوست و هورمونهای مردانه (هورمونهای مردانه در هر دو جنس نر و ماده یافت می شوند) هر دو با افزایش شدت آکنه در ارتباط هستند. مطالعات متعدد در مورد EGCG و آکنه نشان داده اند که EGCG موضعی تولید چربی پوست را کاهش می دهد و فعالیت برخی از هورمون های مردانه را پس از 8 هفته استفاده روزانه کاهش می دهد.

منبع مقاله :acne.org

6 دیدگاه در “آیا درمان جوش با چای سبز امکان پذیر است؟

  1. یاسمن گفت:

    سلام من دانشجوی فوق لیسانس رشته گیاه پزشکی هستم . می خواستم نظرتون رو در باره ماسک خانگی برای جوش صورت بدونم چقدر می تونه به بیماران آکنه کمک کنه آیا درمان جوش موثری است؟

    1. دکتر جورقانیان گفت:

      سلام
      ماسک های خانگی می توانند در درمان پوست چرب و آکنه های مرحله ملایم و التخهابی خفیف موثر باشند اما جوش های التهابی شدید تر به دلیل امکان اسکار گذاری مناسب نیستد

  2. وحید گفت:

    میشه در باره درمان جوش صورت با گلاب هم مقاله بنویسید؟ توطب سنتی خیلی در باره این موضوع شنیدم می خواستم نظر شما رو به عنوان یک پزشک در باره درمان جوش صورت با گلاب بدونم ؟ ممنونم

    1. دکتر جورقانیان گفت:

      سلام ممنونم از پیشنهادتون حتما در زمینه درمان جوش صورت با گلاب مقاله ایی خواهم نوشت درمان جوش صورت با گلاب یکی از بخش های مهم درمان جوش با طب سنتی است

  3. فهیمه سلطانی گفت:

    راستش من درمان جوش با گیاهان رو خیلی امتحان کردم. کلا دلم نمیخواد برای داروهای شیمیایی به پوستم بزنم. واقعا جواب میده ولی طول میکشه. اتفاقا درمان جوش با چای سبز رو هم دو ماه امتحان کردم. بهبود خیلی خوبی داشتم ولی کامل کامل برطرف نشد

    1. دکتر جورقانیان گفت:

      سلام درمان جوش با گیاهان برای جوش های ملایم می تواند کمک کننده باشد مثلا درمان جوش با چای سبز برای جوش های التهابی خفیف می تواند موثر باشد اما در جوش های التهابی شدید باید از دارو ها یا اسید های میوه AHA استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *