آکنه (علل و انواع آن)

پیگمنتا؛ تجربه‌ی درخشش پوست

pigmenta

برای درمان جامع لک علاوه بر رعایت یک روتین مناسب باید اقدامات درمانی در سطح پزشکی و یا مراقبت‌های پوستی در سالن‌های زیبایی توسط بیوتی تراپیست ها را در نظر بگیریم. در کنار این دسته اقدامات از اصلاح سبک زندگی شامل محافظت از آفتاب و در نهایت یک مکمل خوراکی ضد لک غافل نشوید.

در این مقاله به بررسی اجمالی از لک ملاسما و لک بدن می پردازیم.

لک ملاسما یک لک عمقی و درمال است و درمان آن بسیار سخت می‌باشد و  هیچ روش درمانی به تنهایی نمی‌تواند ملاسما را درمان کند. در نتیجه اینجا ابتدا به روتین روزانه مناسب پوستی می پردازیم که شامل: شوینده ضد لک، مرطوب کننده مناسب (به دلیل اینکه خیلی اوقات ضد لک‌ها پوست را خشک می‌کنند) و محصولات درمانی همچون لایه بردار هفته‌ای سه شب و ضد لک هفته‌ای سه شب دیگر، همچنین استفاده از ضد آفتاب ضد لک یا ضد آفتابهای فیزیکال (که انواع فلوئید آنها پرطرفدارتر  و محبوب تر هستند) به اندازه دو انگشت و تمدید آن در روز حداقل دو بار توصیه می شود.

در این مقاله مکمل خوراکی ضدلک پیگمنتا برند درمکس را به جهت تکمیل درمان توصیه توصیه میکنیم که در ادامه ی مقاله به تفصیل محصول پیگمنتا را معرفی خواهیم کرد. و در آخر از دیگر اصلاحات سبک زندگی در جهت درمان لک می توان به دوری از آفتاب اشاره کرد.

محصول پیگمنتا برند درمکس

حاوی 500 میلی‌گرم ال گلوتاتیون با اثرات ضد لکی است که جذب خوراکی بسیار خوبی دارد.

در این محصول از عصاره هسته انگور به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی استفاده شده که در ضمن درمان لک، اثرات بهبودی پوست را هم در پی دارد. از دیگر ترکیبات این کپسول ویتامین C وE  هستند.

از جمله اقدامات درمانی که توسط پزشک یا بیوتی تراپیست انجام می شود، پیلینگ شیمیایی ۳ تا ۵ جلسه هفته یک بار است که مابین جلسات از ویتامینC  به عنوان مکمل درمان ضد لک میتوان استفاده کرد.

نوع دیگری از انواع لک که در این مقاله بررسی میکنیم مربوط به تیرگی‌های بدن به ویژه تیرگی در ناحیه کشاله ران و زیر بغل است.

لک‌های بدن ممکن است در اثر آفتاب بوجود آمده باشند البته اگر در معرض آفتاب بوده باشند. عدم استفاده از دئودورانت، شیو، موبرها، وکس در کاهش این تیرگی‌ها موثر هستند. همچنین کاهش وزن کمک زیادی به کاهش تیرگی‌ها می‌کند چرا که یکی از عوامل تشدید کننده تیرگی این نواحی تماس زیاد دو سطح پوستی روی همدیگر است. استفاده از لباس‌های آستین دار یا پیراهن‌ها می‌تواند تماس دو سطح پوست را کاهش دهد و همچنین تیرگی را کاهش دهد.

درمان لک بدن توسط بیوتی تراپیست با پیلینگ شیمیایی حاوی لاکتیک اسید و ماندلیک اسید صورت میگیرد و پیلینگ شیمیایی در سطح پزشکان با استفاده از TCA 7%  انجام میشود.

حداقل سه جلسه پیلینگ شیمیایی به اضافه روتین مناسب پوستی توصیه می شود.

جهت تکمیل درمان، کپسول پیگمنتا برند درمکس روزانه دو عدد همراه با غذا و مقدار کافی آب مصرف گردد.

نکته: اگر از تعریق زیاد زیر بغل رنج می‌برید می‌توانید توسط پزشک ناحیه زیر بغل را بوتاکس کنید چرا که بروز تعریق بیش از اندازه باعث تشدید لک می‌شود.

نکته: اگر شخصی لک‌های زیر بغل، کشاله ران و پشت گردن دارد و بعلاوه این موارد دچار چاقی شکمی هم هست، این نوع ایجاد لک به دلیل عدم تحمل انسولین می‌باشد و شخص باید مصرف شکر را کاهش دهد.

نکته: اگر لک زیر بغل و کشاله ران همراه با خارش باشد باید از یک شامپوی ضد شوره که حاوی مواد ضد قارچی است در حمام استفاده کنید و در صورت برطرف نشدن به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *