آکنه (علل و انواع آن), اسکار آکنه, محصولات مراقبتی آکنه

پوست چرب , ویژگی و مراقبت

پوست چرب , ویژگی و مراقبت

پوست چرب معمولا صورت را درگیر می‌کند پوست چرب  زمانی اتفاق می‌افتد که غدد سباسه‌ی موجود در پوست، بیشتر از حد معمول سِبوم تولید می‌کنند‌.سِبوم (sebum) ماده‌ای چرب و موم‌مانند است که هم از پوست مراقبت کرده و هم به آن آبرسانی می‌کند. سبوم برای حفظ سلامت پوست بسیار ضروری است اما مقدار بیش از اندازه‌ی آن منجر به پوست چرب، آکنه و منافذ باز  درشت روی پوست می‌شود. لازمه‌ی کاهش چربی پوست این است که مراقبت از پوست به یک عادت روزانه تبدیل شود..برخی افراد فکر می کنند پوستی چرب دارند، در حالی که در حقیقت پوست آنها مختلط می باشد. به این معنی که پوست فقط در نواحی تی زون (پیشانی، بینی و چانه) چرب است.

پوست چرب واقعی، به طور کلی ویژگی های زیر را دارد:

در همه نقاط براق و چرب به نظر می رسد.

ضخیم و کلفت به نظر می رسد.

منافذ بزرگ دارد.

در برخی نقاط دارای جوش است.

یک روش برای اینکه متوجه شوید پوستتان واقعا چرب است یا نه را ذکر می کنیم. صبح پوستتان را با یک شوینده ملایم بشویید، با ضربات حوله آن را خشک کنید، از هیچ لوسیون یا لوازم آرایشی استفاده نکنید، یک یا دو ساعت منتظر بمانید. در آینه به خودتان نگاه کنید، اگر پوستتان براق و چرب بود، پوستتان واقعا چرب است. اگر گونه هایتان خشک بود ولی پیشانی و بینی براق بود، پوست شما مختلط است.

ویزیت آنلاین

عامل ایجاد پوست چرب چیست؟

پوست چرب ناشی از فعالیت بیش از حد غدد سبابه است که مقدار زیادی چربی پوست که به آن “سبوم” گفته می شود تولید می کنند. این مسئله به طور معمول ارثی است، به این معنی که اگر پدر یا مادرتان و یا هردو دارای پوست چرب باشند، شما نیز آن را به ارث می برید. به علاوه، قرار گرفتن پوست در معرض بسیاری از محصولات که تعادل طبیعی آن را از بین ببرد، می تواند باعث تولید بیش از حد چربی شود.

اگر پوست چرب دارید، احتمالا مشکلات زیر نیز گریبان گیر شما شده است:

منافذ مسدود شده پوست:

چربی و آلودگی بیش از حد منافذ پوست را می بندد.

برق صورت:

پوست چرب براق و روغنی به نظر می رسد.

باقی نماندن مواد آرایشی روی پوست:

تلاش بسیاری می کنید که لوازم آرایشی روی پوست باقی بمانند و اغلب مجبور هستید صورت را تمیز کنید و دوباره آرایش کنید.

خبر خوب این است که پوست چرب دیرتر پیر می شود، بنابراین وقتی که وارد 40 سالگی تان می شوید، احتمالا از چربی پوستتان سپاسگذار خواهید بود. یکی دیگر از خوانندگان ما می گوید: “من آموخته ام که با پوست چربم کنار بیایم و آن را دوست داشته باشم. به همه زنانی نگاه کنید که پوست خشک دارند و مجبورند مدام چیزی که در پوست ما به وفور پیدا می شود، یعنی رطوبت را به پوستشان اضافه کنند.”

با اینکه پوست شما ممکن است آهسته تر از دیگر انواع پوست پیر شوند، اما وقتی که به منافذ بزرگ و برق روی پوستتان نگاه می کنید، ممکن است کمی دلسرد شوید.

 مراحل اولیه را برای کنترل تولید چربی در پوست

1.پوستتان را فقط دوبار در روز بشویید.

با اینکه چربی پوستتان چند ساعت پس از شستشو باز می گردد، در مقابل شستن دوباره پوست مقاومت کنید. اگر پوست چرب را بیش از حد بشویید، واکنش پوست تولید بیشتر چربی است که مطمئنا چیزی نیست که شما می خواهید. اگر می خواهید صورتتان را بیشتر بشویید، فقط از آب استفاده کنید.

2.از یک شوینده حل کننده استفاده کنید.

پاک کننده پوستان باید به آرامی چربی پوست را حل کند و همزمان عمیقا پوست را پاکسازی کند. این نوع شوینده ها باعث می شوند آلودگی، چربی اضافی و ناخالصی های روی پوست بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن از بین بروند و به بسته شدن منافذ هم کمک می کنند. برای آبکشی از آب گرم استفاده کنید و قبل از شستشو به مدت یک دقیقه پوست را ماساژ دهید.

3.از تونر به دقت استفاده کنید.

باز هم خطر از بین بردن چربی طبیعی پوست و ایجاد نتیجه معکوس در تولید چربی پوست است. باید از یک تونر ملایم اما موثر استفاده کنید. تونری استفاده کنید که به پاکسازی پوست کمک کند و ظاهری متعادل به پوست بدهد. تونرهای هایی که نیاز به شستشو ندارند گزینه ی بهتری هستند زیرا مزایای پایدار دارند.

4.چربی پوستتان را متعادل کنید.

این موضوع در مراقب از پوست چرب ضروری است و موردی است که اکثر افراد با آن درگیر هستند. می دانیم که مشکل این نوع پوست چربی بیش از حد است، بنابراین باید سعی کرد از شر این چربی خلاص شد. اما این کار گاهی اوقات به معنی استفاده از محصولات خشن است که باعث پوسته پوسته شدن صورت می شوند، به لایه ی بیرونی پوست آسیب می رسانند و منجر به افزایش تولید چربی در طولانی مدت می شوند و روند پیری را تسریع می کنند. روغن های طبیعی توانایی شگفت انگیزی دارند که با سازوکار بدن همراه می شوند و تعادل را در پوست برقرار می کنند، به همین دلیل است که من عاشق آن ها هستم. ممکن است استفاده از روغن برای پوست چرب عجیب به نظر برسد. اما من اطمینان دارم اگر از این روغن ها استفاده کنید، از نتایج آن شگفت زده خواهید شد. از روغن های که مخصوص پوست چرب هستند استفاده کنید. روزانه مقداری از آن را پس از شستشو به صورت بزنید. پس از مدتی متوجه متعادل شدن پوستتان می شوید.

توصیه هایی برای پوست چرب

توصیه هایی برای پوست چرب

8 توصیه برای پوست های چرب

1) دو تا سه بار در هفته از ماسک استفاده کنید. ماسک ها در طول روز به کاهش چربی اضافی پوست کمک می کنند. علاوه بر این، ماسک ها به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کنند. می توانید از ماسک خاک رس استفاده کنید که از خاک های معدنی غنی شده و ظاهر بهتری به پوست می دهد.

2) دو تا سه بار در هفته پاکسازی پوست انجام دهید. از یک اسکراب ملایم استفاده کنید که باعث تمیز و نرم شدن پوست شود. فقط مراقب باشید که این کار را بیش از حد انجام ندهید، زیرا این کار منجر به آسیب به پوست می شود و ممکن است پوست را وادار به تولید بیشتر چربی کند.

3) به رژیم غذاییتان توجه کنید. غذاهای سرشار از چربی، قند و روغن های ناسالم می توانند باعث واکنش منفی در پوست شوند. میوه و سبزیجات سالم و گوشت کم چربی را انتخاب کنید و مصرف نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید.

4) قبل از آرایش کردن از گیاه نارون کوهی استفاده کنید. این گیاه یک تونر طبیعی دارای اسید سالیسیلیک است. پاک کردن صورت با این گیاه قبل از آرایش به جذب روغن اضافی پوست کمک می کند.

ویزیت آنلاین

5) از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده به حفظ تعادل چربی در پوست کمک می کند و پوست شما بیش از حد چرب به نظر نمی رسد.

6) از محصولات فاقد چربی استفاده کنید. هنگام انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی، سمت محصولاتی بروید که برچسب “فاقد چربی” یا “غیر جوش زا” دارند تا منافذ پوستتان مسدود نشود.

7) بیش از حد از پودر استفاده نکنید. ممکن است فکر کنید پودر بیش از حد به جذب چربی اضافی پوست کمک می کند، اما این کار در واقع باعث می شود ظاهرتان مصنوعی به نظر برسد و همچنین پوست را تشویق به تولید بیش از حد چربی می کند. فقط در مناطق براق پوست کمی پودر بمالید و از کرم پودرهای مات استفاده کنید.

8) حفاظت در برابر خورشید را فراموش نکنید. فرقی ندارد پوستتان چه نوعی است. باید از پوست در برابر نور خورشید که دشمن شماره یک پوست و باعث پیر شدن آن است، محافظت کنید. به دنبال محصولاتی که دارای زینک اکساید هستند باشید.

مرجع:

www.storeiranian.com

ویدیو پیشنهادی در این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *