محصولات مراقبتی آکنه

پاک کننده های مناسب انواع پوست

پاک کننده پوست

تمیز کردن پوست یکی از ارکان اصلی مراقبت از پوست می باشد و اولین گام مراقبت از پوست محسوب می شود, اگر پوستی دارای آرایش است حتما باید در اولین  قدم آرایش را از روی پوست پاک گردد چون ماندن آرایش بر روی پوست و نفوذ آن به منافذ پوست, آسیب هایی به پوست میزند که گاهی جبران آن زمان زیادی می برد.

پاک کردن پوست با محصولات مختلفی می تواند  انجام شود مانند  شیرپاک کن , میسلار واتر ها ,  فوم ها و ژل های شوینده صورت , پن ها و تونر ها.

برای پاک کردن آرایش از روی سطح پوست الزامی به استفاده از همه ی این محصولات نیست , بسته به میزان آلاینده ها و آرایشی که روی پوست هست از یک یا بعضی از این محصولات برای پاک کردن پوست استفاده می شود.

پاک کردن آرایش صورت

اگر صورت داری آرایش باشد حتما باید  قبل از شستشو با آب , آرایش با یک محصول مناسب  با نوع پوست پاک شود این محصول برای افرادی که پوست خشک دارند می تواند شیر پاک کن باشد , شیر پاکن یک پاک کننده آرایش صورت است که به صورت کرم میباشد و یا می توان از میسلار واتر استفاده کرد. میسلار واتر ها در واقع پاک کننده های آرایشی هستند که درون آنها سورفکتانت وجود دارد و این سورفکتانت ها  آرایش , کرم ها و هر آلودگی که روی پوست صورت وجود دارد را کاملا پاک می کنند.

ویزیت آنلاین

انواع میسلار واتر

میسلار واترها در انواع مختلفی در بازار ارائه شده است که هر کدام متناسب با  نوع پوست و عملکرد آن  به صورت جداگانه فرموله شده است .

میسلار واتر مخصوص پوست چرب

در میسلار واتر پوست چرب علاوه بر سورفکتاتنت ها  که وظیفه ی پاک کردن آلاینده ها و آرایش را از روی سطح پوست دارند به کنترل چربی پوست هم کمک می کنند  و مناسب افرادی است که پوست مختلط و چرب دارند, ترکیبات به کار رفته در این نوع از میسلار واتر ها به گونه ای است که به جمع شدن منافذ باز پوست و کنترل ترشح چربی از پوست هم کمک می کند و در نتیجه باعث ایجاد جوش نمی شود. معمولا میسلار واتر هایی که برای پوست چرب فرموله می شوند به دلیل ترکیباتی که برای کنترل چربی در آن بکار رفته مناسب استفاده برای دور چشم نیستند و بنابراین باید به نوشتار روی بسته بندی محصول دقت کنیم . (حتما بر روی محصول درج شده باشد که مناسب پاک کردن آرایش دور چشم هم میباشد)

محلول میسلار واتر پوست چرب سبولیفت درمالیفت

میسلار واتر  سبولیفت درمالیفت

میسلار واتر مخصوص پوست نرمال تا خشک

نوع بعدی  میسلار واترهای آبرسان هستند که معمولا مناسب پوست نرمال تا خشک هستند ,  که در آنها علاوه بر ترکیبات پاک کننده از مواد آبرسان پوست هم استفاده شده که در واقع پوست را با طراوت و شاداب نگه می دارد. معمولا این نوع میسلار واتر ها بدلیل اینکه حاوی ترکیبات آبرسان هستند  قابل استفاده برای پاک کردن آرایش چشم و لب هم می باشند . اما باید توجه داشته باشیم که حتما در بسته بندی محصول این نکته درج شده باشد.

محلول میسلار واتر پوست های خشک و معمولی هیدرالیفت درمالیفت

 میسلار واتر  هیدرالیفت درمالیفت

 

میسلار واتر مخصوص پوست حساس تا خشک

نوع بعدی میسلار واترهایی هستند که مخصوص پوست حساس و خشک هستند که در این نوع میسلار واترها از ترکیبات کاملا ایمن و مناسب برای پوست های دارای رزاسه یا دارای اگزما و به طور کلی پوست حساس استفاده شده است .

در این نوع از میسلار واتر ها از اسانس و الکل استفاده نشده تا بر روی پوست هیچ گونه حساسیتی ایجاد نشود و به دلیل ایمن بودن این نوع میسلار واترها قابل استفاده برای دور چشم و پاک کردن آرایش چشم هم هستند.

محلول پاک کننده ( میسلار واتر) رزالیفت درمالیفت 250 میل

 میسلار واتر  رزالیت درمالیفت

 

میسلار واتر های روشن کننده پوست

نوع بعدی میسلار واتر های روشن کننده پوست هستند. در این نوع میسلار واتر ها علاوه بر ترکیبات پاک کننده آرایش صورت  از ترکیبات روشن کننده هم استفاده می شود. البته لازم بذکر است که میسلار واترها بدلیل سورفکتانت موجود در فرمولاسیون حتما نیاز به آبکشی دارند و بدلیل مدت زمان ماندگاری کوتاه بر روی پوست , نمی شود انتظار زیادی برای روشن کنندگی پوست داشت اما در یک روتین ضدلک و روشن کننده پوست می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای پاک کننده آرایش  صورت باشد.

محلول میسلار واتر روشن کننده پوست ملالیفت درمالیفت

 میسلار واتر ملالیفت  درمالیفت

نکات مهم درباره مصرف میسلار واترها

به دلیل وجود سورفکتانت در میسلار واترها که وظیفه ی اصلی پاک کنندگی آرایش و آلودگی ها از روی پوست صورت را دارد حتما نیاز به آبکشی دارند , هرچند که در میسلارواتر ها از سورفکتانت های بسیار ملایمی استفاده شده است که ممکن است به پوست آسیب وارد نکند اما پیشنهاد می شود به طور کلی بعد از استفاده از این محصول پوست صورت به طور کامل آبکشی شود تا هیچ نوع ترکیبات سورفکتانتی بر روی پوست باقی نماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *