اسکار آکنه

ترزیق فیلر در درمان اسکار آکنه

تزریق فیلر برای درمان آکنه

ژل های تزریقی (فیلر ) چیست؟

فیلر های تزریقی مواد پرکننده پوستی مبتنی بر هیالورونیک اسید  است که توسط FDA تأیید شده و به صورت تزریق می شود تا خطوط لبخند عمیق یا جای جوش عمیق (اسکار آکنه) را برطرف کند.
این ژل های فناوری شده زمینه ای برای صاف شدن پوست فراهم می کنند و پس از جذب ژل کلاژن اولیه در زیر پوست شما می مانند تا محرک تولید کلاژن طبیعی شما باشند. این اثرات تضعیف کننده ای ایجاد می کند که می تواند یک تا دو سال طول بکشد.

دکتر جورقانیان می گوید ” این روش درمان اسکار آکنه در بین بیمارانی که جای زخم های قابل توجهی دارند بسیار محبوب است. من بسیاری از بیماران را با زخمهای آتروفیک مراجعه می کنند که قدرت به باز سازی کلاژن از دست داده اند را به این روش توصیه می کنم فیلر های نسل جدید اصلاح طولانی تری نسبت به پرکننده های پوستی سنتی هیالورونیک اسید به آنها ارائه می دهد. ”

جوانب مثبت و منفی فیلر چیست؟

طرفداران

  • این می تواند تا سه سال نیز طول بکشد ، طولانی ترین ماده از مواد پرکننده موقت موجود در بازار.
    زمان بیشتر بین درمان ها می تواند نسبت به سایر مواد پرکننده تزریقی مقرون به صرفه باشد ، حتی اگر هزینه آن از قبل بیشتر باشد.
  • از آنجا که تولید کلاژن خود را تحریک می کند ، نتایج می توانند بسیار طبیعی به نظر برسند.

منفی ها

  • فیلر های نسل جدید حاوی کلاژن گاو است . این می تواند برای گیاهخواران و همچنین افرادی که به کلاژن گاو حساسیت دارند مشکل ساز شود. ارائه دهنده خدمات شما باید آزمایش پوستی انجام دهد تا مطمئن شوید که قبل از تزریق مواد پرکننده واکنش نشان نمی دهید. اگر این کار انجام نشود ، ممکن است به تزریق فیلر واکنش آلرژیک داشته باشید که تا زمانی که پرکننده دوام داشته باشد –
  • از آنجا که مبتنی بر اسید هیالورونیک نیست ، در صورت عدم رضایت از نتایج یا عارضه ، نمی توان آن را حل کرد این امر اهمیت یافتن یک ارائه دهنده باتجربه را بسیار مهم می کند.
  • اگر مستعد ایجاد زخم کلوئیدی یا هیپرتروفیک هستید تزریق فیلر بهترین گزینه برای شما نخواهد بود.

فیلر چگونه کار می کند؟

به گفته دکتر جورقانیان ، این فیلر ها  بدن شما را تحریک می کند تا بافت خود را برای جایگزینی حجم از دست رفته به دلیل افزایش سن ، ایجاد کند. وی می گوید: “این معمولاً چنان طبیعی و طبیعی به نظر می رسد که حتی نمی توانید تشخیص دهید که این کار انجام شده است.”

ویزیت آنلاین

در طول درمان با فیلرچه اتفاقی می افتد؟

تزریق را می توان نسبتاً سریع در مطب پزشک انجام داد. آنها با ترسیم مناطق درمانی شروع می کنند. فیلر های نسل جدید حاوی یک بی حس کننده موضعی است تا ناراحتی را به حداقل برساند ، اما پزشک همچنین ممکن است قبل از آن ناحیه را با بی حسی موضعی یا یخ بی حس کند.
سپس ارائه دهنده شما با سوزن یا کانول (یک لوله فوق العاده نازک) ماده پر کننده را در زیر درم تزریق می کند.
پس از آن ، آنها برای کاهش احتمال کبودی ، یخ را در محل های تزریق قرار می دهند. برای پوشاندن هرگونه قرمزی ، می توانید بلافاصله آرایش کنید.

ویزیت آنلاین اگر می خواهید توسط دکتر جورقانیان ویزیت شوید

چه انتظاراتی می توانید پس از درمان بلافیل داشته باشید؟

کبودی و تورم معمول است.تورم معمولاً کم است و 3 تا 10 روز طول می کشد.
کبودی می تواند از 5 تا 21 روز طول بکشد ، اما شما می توانید آن را با آرایش بپوشانید. می توانید با اجتناب از مصرف الکل چند روز قبل و بعد از درمان ، آن را کاهش دهید.
دکتر جورقانیان می گوید: “به غیر از تورم و کبودی ، زمان خرابی وجود ندارد.” می توانید بلافاصله پس از درمان بیشتر فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید ، اما در تمرینات شدید ، تنظیمات گرمای زیاد مانند سونا و وان های آبگرم و صورت برای چند روز خود را حفظ کنید تا به تورم و کبودی سریعتر محو شود.

چه زمانی نتایج فیلر را مشاهده خواهید کرد و چه مدت دوام می آورند؟

شما متوجه بهبود فوری بافت پوست خود از کلاژن موجود در فرمول خواهید شد. نتایج شما به مدت سه تا شش ماه بهبود می یابد ، زیرا ماده پرکننده تولید کلاژن را تحریک می کند. اگر نتایج شما بعد از شش ماه آنچنان که انتظار داشتید چشمگیر نبود ، با پزشک خود در مورد تزریقات اضافی یا سایر گزینه های پرکننده صحبت کنید.
نتایج حدود پنج سال طول می کشد ، و آن را به گزینه ای با دوام بیشتر نسبت به پرکننده های بدون میکروسفر PMMA تبدیل می کند. یک مطالعه بالینی نشان داد که 87٪ از صبر و حوصله
برخی از افراد که تحت درمان خطوط لبخند بودند ، پس ازدو سال هنوز از نتایج خود راضی بودند. سازنده همچنین گزارش کرده است که درصد مشابهی از بیمارانی که از آن برای جبران جای زخمهای آتروفیک استفاده کرده اند ، از نتایج خود بعد از یک سال راضی بوده اند.
دکتر جورقانیان می گوید: “این ماده پرکننده مناسب برای فردی است که از پر کردن مداوم با سایر مواد تزریقی خسته شده است.” “انواع دیگر طی 12 تا 24 ماه جذب و از بین می روند.”

تزریق فیلر

خطرات و عوارض جانبی فیلر چیست؟

تزریق ژل برای درمان اسکار آکنه  به طور کلی کم خطر تلقی می شود. عوارض جانبی شایع شامل تورم ، کبودی ، حساسیت به لمس ، قرمزی یا خونریزی جزئی در محل تزریق است. ایجاد عفونت در محل تزریق ممکن است اما نادر است.
برخی از داروها با ژل  تداخل می کنند. دکترجورقانیان  می گوید: “افرادی که قصد درمان با ژل هیالورونیک را دارند باید هر دارویی را که به طور بالقوه می تواند خونریزی را افزایش دهد ، مانند داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ، قطع کنند.”

همچنین برای افرادی که:

  • زیر 21 سال هستند
  • حساس به زخم کلوئید یا هیپرتروفیک هستند (طبق FDA).
  • سابقه آلرژی شدید یا حساسیت به کلاژن گاو یا لیدوکائین داشته باشید
برخلاف پرکننده های مبتنی بر اسید هیالورونیک ، که می تواند با تزریق هیالورونیداز در اوایل حل شود ، بلافیل برگشت پذیر نیست. بسیار مهم است که یک جراح پلاستیک یا پوست یا یک متخصص زیبایی زیبایی تحت نظارت پزشک انتخاب کنید ، که می تواند با خیال راحت نتایج مورد نظر شما را بدست آورد.

آیا باردار شدن پس از فیلر بی خطر است؟

پزشکان اظهار داشتند که تحقیقات کمی در مورد فیلر و بارداری انجام شده است. به طور کلی ، پزشکان توصیه می کنند از انجام اقدامات آرایشی در دوران بارداری خودداری کنند ، اما هنوز هیچ تحقیقاتی در مورد اینکه PMMA یا کلاژن به جنین آسیب می رساند وجود ندارد

هزینه تزریق ژل برای اسکار آکنه چقدر است؟

هزینه متوسط: بین دو تا چهار میلیون است
قیمتی که پرداخت می کنید ، بستگی به میزان پرکننده تزریق شده و هزینه ارائه دهنده شما برای هر سرنگ ، بر اساس سطح تجربه و محل تمرین ، دارد.
برخی از بیماران برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود به چندین سرنگ نیاز دارند. فقط بخاطر داشته باشید که نتایج سالها طولانی تر از سایر مواد پرکننده است ، بنابراین برای نتایج ماندگار به درمان های نگهدارنده کمتری نیاز خواهید داشت.
فیلر یک درمان آرایشی انتخابی است ، بنابراین تحت پوشش برنامه های بیمه درمانی نیست.

کدام گزینه ها برای فیلر قابل بررسی است؟

پرکننده های مبتنی بر اسید هیالورونیک ، مانند Juvéderm و Restylane ، گزینه های محبوب هستند ، به ویژه برای افرادی که تازه وارد پرکننده ها می شوند. هزینه آنها از قبل کمتر است ، اگر از نتایج خود راضی نباشید می توانید زودتر با هیالورونیداز حل کنید و از فرمول های مختلف آنها می توانید در مناطقی مانند لب ها که فیلر توصیه نمی شود استفاده کنید.
Radiesse همچنین کلاژن را تحریک می کند و حاوی کلاژن گاوی نیست
دکتر جورقانیان می گوید: Sculptra یک گزینه بسیار محبوب برای پرکننده های اسید هیالورونیک است. “می توان آن را روی صورت و بدن استفاده کرد و دو سال طول می کشد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *