آکنه (علل و انواع آن)

رجوا؛ حس خوش جوانی

افراد بالای 40 سال به ویژه خانم ها، معمولا پوستشان به مرور خشک می شود. در نتیجه این دسته افراد به شوینده های ملایمتری نیاز دارند. بطوریکه اگر تایپ پوستی شان چرب است، شوینده ی مناسب پوست چرب بسیار ملایم و اگر پوستشان خشک است، از یک شوینده ی مناسب پوست خشک و حساس استفاده کنند.

مرطوب کننده، پایه ی درمان ایجینگ است. پس از اصل آبرسانی غافل نشوید. حتی افرادیکه پوست چرب مستعد آکنه دارند باید از مرطوب کننده های Oil Free استفاده کنند و البته افرادیکه مشکل آکنه ندارند می تواند مرطوب کننده های حاوی اوسرین و سرامید مصرف کنند. بخش مهم و درمانی جوانسازی مربوط به لایه بردارهاست.

لایه بردارهای با درصد پایین نقش آبرسانی و جوانسازی دارند، پس اگر رتینول یا AHA با درصد 10 الی 15 هفته ای سه شب مصرف شود کمک زیادی به تمکیل درمان میکند. طریقه ی مصرف به این صورت است که ابتدا صورت را بشویید و مرطوب کننده بزنید، سپس رتینول یا AHA را روی کل صورت اپلای کنید و بعد از یک ساعت آبکشی کنید. برای اثرگذاری بیشتر میتوانید هفته ای سه شب دیگر را از کرم های آنتی ایجینگ که حاوی پپتایدها و فاکتورهای رشد یا ترکیبات اگزوزم هستند، استفاده کنید.

استفاده از ضدآفتاب مناسب به کاهش علائم پیری کمک می کند. و در نهایت مکمل خوراکی حاوی کلاژن ریجووا برند درمکس توصیه میشود. مکمل های خوراکی بخشی از فرایند مراقبت پوست و برای تسریع در روند بهبود مشکلات پوستی طراحی شده اند. محصول ریجووا برند درمکس یک مکمل خوراکی است که با داشتن بیوتین با دوز درمانی 5000 میکروگرم که برابر با دوز تزریقی آن است به کاهش ریزش مو و بهبود مشکلات پوست و ناخن کمک می کند. از دیگر ترکیبات موجود در این کپسول خوراکی می توان ویتامین های A, C, D3, E, B1, B2, B6, B12,  ، زینک، مس و منیزیوم را نام برد. همچنیم حاوی عصاره دم اسبی است که روی کراتین سازی و افزایش قوام و قدرت مو و ناخن ها تاثیر می گذارد.

از جمله اقدامات جوانسازی در سطح پزشکی و یا در حیطه ی بیوتی تراپیست ها میتوان حداقل سه جلسه میکرونیدلینگ، استفاده از دستگاه هایی مثل RF، هایفو و میکروکارنت را پیشنهاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *