آکنه (علل و انواع آن)

اگزوتین؛ حلال مشکلات خشکی پوست

خشکی پوست یکی از مشکلات شایعی است که افراد با آن مواجه می‌شوند. این افراد اغلب به طور ژنتیکی دچار خشکی می شوند به ویژه در زمستان یا وقتی که با آب بیشتری در تماس هستند مثل استخر یا حمام‌های طولانی یا در برابر آفتاب قرار گرفتن یا در برابر محرک‌هایی که خشکی پوست را بیشتر می‌کنند.

برای درمان این قبیل خشکی‌ها باید یک برنامه جامع داشته باشیم.

 

 

یک روتین مناسب شامل:

 

شوینده ملایم که حاوی سرامید باشد (شوینده‌های حاوی سرامید و اوره اثرات منفی شوینده را کمتر می‌کنند) همچنین مرطوب کننده حاوی ۵ درصد اوره برای صورت و مرطوب کننده حاوی ۱۰ درصد اوره برای بدن توصیه می‌شود. لوسیون‌های تخصصی بدن برای مواقعی که حمام نمی‌روید شب‌ها و صبح‌ها روی بدن استعمال شود.

تاکید زیادی روی استفاده از ضد آفتاب به عنوان یک محافظت کننده در برابر عوامل بیرونی داریم. همچنین سبک زندگی شخص باید اصلاح شود به گونه‌ای که حمام با دفعات کمتر و مدت زمان استفاده از حمام کوتاه‌تر، این قبیل خشکی‌ها را به حداقل می‌رساند.

در کنار این روتین استفاده از مکمل خوراکی ضد خشکی اگزوتین برند درمکس را پیشنهاد می‌دهیم. کپسول اگزوتین با دو عامل شیمیایی و گیاهی در درمان خشکی موثر است.

این مکمل خوراکی حاوی عصاره ی گزنه به عنوان عامل گیاهی است که باعث کاهش التهاب و ترمیم سد دفاعی پوست می‌شود.

این مکمل دارای دو عامل شیمیایی، سدیم هیالورونات برای جذب بیشتر آب در لایه‌های پوست و کلاژن تایپ ۲ جهت بهبود سد دفاعی پوست است.

در ادامه ی این مقاله به اختصار بیماری رزاسه را بررسی میکنیم.

رزاسه یک بیماری پوستی عروقی است و تحت اثر عوامل مختلف به ویژه عوامل عصبی، عروق پوستی گشاد می‌شوند و پوست قرمز به نظر می‌آید.

برخی افراد قرمزی‌های موقت، برخی قرمزی‌های ثابت دارند و برخی هم روی قرمزی‌ها ضایعات آکنه دارند. برای درمان مشکل قرمزی پوست، روتین مناسب پیشنهاد می‌شود شامل: شوینده ضد قرمزی، مرطوب کننده ضد قرمزی که در پوست‌های چرب و در پوست‌های خشک به طور جداگانه تجویز می‌شود. در بخش درمانی دو اکتیو نیاسینامید و آزلائیک اسید به همراه مکمل خوراکی اگزوتین توصیه می شود.

ترکیب نیاسینامید اثرات ضد قرمزی را کاهش می‌دهد و برای افرادی که جوش بدن یا جوش روی قرمزی‌ها دارند استفاده از ترکیب آزلائیک اسید پیشنهاد می‌شود.

بخش محافظت کنندگی این روتین شامل ضد آفتاب ضد قرمزی یا ضد آفتاب‌های فیزیکال هستند.

مکمل‌های ضد التهاب یا مکمل‌هایی که شامل زینک، زینک گلوکونات یا زینک سولفات هستند باعث کاهش التهاب می‌شوند. مکمل خوراکی اگزوتین با داشتن اکتیوهایی همچون: زینک، سلنیوم، هیالورونیک اسید، امگا 3 و لینولئیک اسید قابلیت کاهش التهاب و قرمزی پوست را دارد که توصیه میشود روزانه دو عدد از این کپسول را به مدت 45 تا 60 روز مصرف کنند.

در نهایت، اصلاح سبک زندگی شامل دوری از محرک‌های تشدید کننده قرمزی مثل دوری از آفتاب شدید، هوای گرم، مواد غذایی تند و داغ، سونا و حمام گرم و طولانی توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *