1.31K مشاهدهخشکی پوست مشکل غده تیروئید

سلام
کسی که روزی سه تا قرص تیرویید می خوره و صورتش کهیر یا خشکی می زنه و پوسته پوسته میشه چیکار باید بکنه

دکتر جورقانیان Edited question می 22, 2020
نوشتن نظر

سلام
دقیق منظورتان را در زمینه قرص تیرویید نفهمیدم ما دو نوع قرص تیرویید داریم
1- قرص برای کم کاری تیرویید که نامش لوتیروکسینه
2- قرص برای پر کاری تیرویید که نامش متی مازول

کلیت هورمون تیرویید وقتی زیاد بشه پوست خشک میشه و آب از دست می ده و پوسته پوسته میشه
بسته به اینکه که کدوم باشه رویکرد متفاوته
مثلا در حالت اول:
اگر شما در حالت اول هستید میزان داروی مصرفیتان زیاد است و باید آن را کم کنید این علائم نشان دهنده زیادی دارو است علاوه بر اینکه از مرطوب کنندهای چرب استفاده کنید و اگر مشکل جوش ندارید می توانید بعد از حمام و یا شستشو از وازلین طبی استفاده کنید و اگر جوش می زنید مرطوب کننده غیر چرب مثل مرطوب کننده آکنه سولوشن مای فارما
اگر در حالت دوم هستید:
داروی شما کم است و همچنان پرکاری غده تیرویید شما این علامت را تشدید می کند باید دارهایتان را زیر نظر متخصص درست کنید مراقبت ناشی از کم آبی مشابه بالا است
در هر دو حالت به مدت یک هفته می توانید از قرص سیتریزین روزی یک عدد و کرم اوره 10 درصد روزی 3 بار استفاده کنید

دکتر جورقانیان به پرسش پاسخ داد می 22, 2020
نوشتن نظر
جواب بنویسید
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من