با سلام و خسته نباشید من چند روز پیش مطلبی رو توی ی سایت خوندم به قول از دکتر نیل فروش زاده مبنی بر اینکه ایشون برای موی خیلی چرب شامپو کتوکونازول رو توصیه کرده بودن در حالی که این شامپو برای قارچ و شوره میباشد خواستم بپرسم این گفته به نقل از ایشون میتونه صحت داشته باشه برای موی چرب با تشکر
دکتر جورقانیان تغییر وضعیت به منتشر شده
سلام
مطلبی که مطالعه فرمودید درسته
ما در مو های چرب عمدتا از شامپو های ضد قارچ هم استفاده میکنیم به دو دلیل یکی اینکه در بسیاری از موارد به دلیل چربی پوست سر ما شاهد رشد قارچ هستیم که این روند را تشدید می کند از طرفی دیگر در درماتیت سبورئیک که مثلثی به عنوان چربی و خارش و پوسته ریزی دارید قارج یکی از متهمین اصلی است به همین دلیل شامپوی ضد قارچ حاوی کتوکنازول و یا کلیمبازول و اکتوپیروکس و.. از گزینه های اصلی درمان هستند
دکتر جورقانیان به پرسش پاسخ داد