آکوتان

دوز استاندارد آکوتان چقدر است؟

دوز استاندارد آکوتان چقدر است؟

دوز مناسب و استاندارد آکوتان برای درمان جوش چقدر است؟

دکتر شولتز: آکوتان از نظر من یک از داروهای معجزه گرد قرن 21 است! من شخصا شاهد بوده ام که اکوتان زندگی و شغل افرادی که به دلیل اثرات فیزیکی و احساسی حاصل از لکه جا مانده از اکنه با محدودیت یا سیر نزولی مواجه شده بود را نجات داده است. استفاده از آکوتان برای درمان آکنه باید بر اساس دوز استاندارد باشد. یعنی حدتقا یک میلیگرم به ازای یک کیلوگرم از وزن بدن به مدت تقریبا 5 ماه. بنابر این مثلا اگر شما 59 کیلو گرم باشید ، روزانه 60 میلیگرم آکوتان نیاز دارید.

اثرات جانبی آکوتان

اما این دارد اثرات جانبی ناخوشایتد کوتاه مدت و بعضا برگشت ناپذیری دارد. این اثرات جانبی شامل خشکی پوست، ترک لب، درد و ناراحتی عضلانی بعد از ورزش و حتی افزایش سظح تری گلیسرید در خون است. که باعث بالا رفتن چربی خون می شود.

 

 

این اثرات جانبی و سایر موارد شدیدا وابسته به دوز مصرفی هستند. یعنی با مصرف دوزهای بالای اکوتان تشدید می شوند. پس در ابتدا میتوانید از یک میلیگرم به ازای یک کیلوگرم از وزن بدن استفاده کنید. بعد میتوانید از یک چهارم یا حتی نیم میلیگرم به ازای هر یک کیلو گرم وزن بدن استفاده نمایید.

جالب اینجاست که این دوزهای کم اکوتان در کنترل و متوقف کردن حتی شدیدترین اکنه ها بسیار خوب عمل میکنند. بنابراین چرا از دزهای پایین اکوتان آستفاده نکنیم و از اثرات جانبی که در افراد مصرف کننده دوز کامل بروز میکند، در امان نمانیم؟

چون دوزهای پایین آکوتان باعث کنترل آکنه می شود اما آنرا درمان نمیکند!

وقتی مصرف دوزهای پایین اکوتان را متوقف کنید، آکنه ها دوباره بر میگردند! پس دوزهای پایین آکوتان یعنی دوزهای کمتراز یک میلیگرم به ازای هر کیلوگرم میتواند آکنه را کنترل کند نه درمان!

ویزیت آنلاین

 

2 دیدگاه در “دوز استاندارد آکوتان چقدر است؟

  1. ساسان اکبری گفت:

    اقای دکتر در این مقاله نوشته یک فرد ۵۹کیلو گرم باید روزانه ۶۰ میلیگرم اکوتان نیاز دارد اکوتان بنده که ۲۰ میلیگرمه وزنم هم که ۵۹ کیلو گرم هست یعنی ۴۰ میلیگرم کم میخورم درسته ؟

    1. سلام
      خیر برداشت نادرستی از متن نوشته شده کرده اید شما باید 6 ماه مصرف کنید اما دوز معمول و متوسط روزانه یک عدد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *