آکنه (علل و انواع آن), درمان آکنه

انواع درمان آکنه – درمانهای خانگی

گیاهانی که برای درمان آکنه مناسبند

آلوءورا یک آنتی باکتریال قوی است که  می توان آن را یک داروی درمان آکنه  نامید. ژل آلوء ورا را روی جوشهایتان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

عصاره اسطوخودوس هم  خاصیت آنتی باکتریالی دارد. مقداری عصاره اسطوخودوس را روی محل جوشهای خود و اطراف آن بمالید .این کار جوشها را درمان میکند.

خردل حاوی سالیسیلیک اسید طبیعی می باشد. این اسید به از بین بردن آکنه کمک میکند. یک قاشق ای خوردی از خردل را با مقداری آب لیمو مخلوط کنید و لایه ای نازک از آن را روی محل جوشهای خود بمالید و بعد از پنج دقیقه با آب بشویید.

سرکه سیب خاصیت آنتی باکتریالی و ضدقارچی دارد و با آکنه مبارزه میکند.یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک قاشق خوری آب جوشیده سرد مخلوط کنید و با کمک پد آرایشی یا پارچه نخی بر روی جوشهایتان بمالید. نیاز به آبکشی هم ندارد

دارچین خاصیت آنتی باکتریالی، آنتی اکسیدانی و ضدالتهاب دارد و به از بین بردن جوش و جاتی جوش کمک میکند. یک قاشق چایخوری از دارچین را با مقداری عسل و آبلیمو مخلوط کنید و خمیر حاصل را بر روی جوشهای خود بمالید و بعد از ۵ دقیقه با آب بشویید.

ویزیت آنلاین

شیره سیاه چغندر آکنه های شدید را درمان میکند چون سرشار از زینک و ویتامین B6 می باشد. یک قاشق چایخوری از شیره سیاه چغندر را بر روی جوشهای خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشورید. همزمان بهتر است برای درمان جوشهای خود آن را بخورید.

ریحان گیاهی است که خاصیت آنتی باکتریال و ضدالتهابی دارد و به درمان آکنه کمک میکند. یک دسته ریحان را بشویید و له کنید و با مقداری عسل مخلوط کنید. خمیر حاصل را بر روی محل جوشهای خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید

جعفری نیز از گیاهانی است که خاصیت آنتی باکتریالی و ضدالتهابی دارد و در درمان آکنه موثر است. یک دسته جعفری را بشویید و له کنید و با مقداری عسل مخلوط کنید. خمیر حاصل را بر روی محل جوشهای خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان لیکوپن است که تنها برای درمان آکنه موثر است بلکه خاصیت ضدپیری نیز دارد. گوجه فرنگی را ورق ورق کنید و بر پوست خود قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید. مصرف مداوم این ماسک، لکه های جای جوش را نیز کمرنگ میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *