ویدیو های آموزشی

استرس چه ارتباطی با جوش دارد؟

رابطه استرس و جوش

ارتباط استرس و جوش

استرس یک نیروی خیلی قدرتمند است که میتواند روی تمام ارگانهای بدن تاثیر بگذارد. هیچوقت نقش استرس را در ایجاد بیماری ها را دست کم نگیرید. در ادامه به چگونگی ارتباط استرس و جوش میپردازیم.

 
استرس روی هر ارگان تاثیر متفاوتی میگذارد! و باعث میشود ضربان قلب بالابرود، تنفس کوتاه و سریع گردد، معده دچار انقباض و سوزش شود.
در مورد پوست، مشکلاتی پوستی مختلفی از جمله جوش وجود دارد. و شواهد علمی درمورد رفع علت آن یعنی استرس وجود دارد. آکنه یکی از آن مشکلات بخصوص در خانمهاست.

مدیریت استرس و درمان جوش

باورتان بشود یانه اما بدن شما ارگانهایی دارد که مخصوصا برای کمک به شما درمدیریت استرس طراحی شده اند.
در بدن ما عضوی به نام غده آدرنال وجود دارد. وقنی مغز استرس را دریافت میکند پیغامی به غده آدرنال ارسال میکند و باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول میشود. که آنرا هورمون استرس مینامند.
این هورمون به بدن کمک میکند تا با اثرات استرس کنار بیاید و به آن واکنش مناسب نشان دهد.
هیچ چیز اسرار آمیزی تا اینجا وجود نداشت! وقتی غده آدرنال در زن ها و مرد ها کورتیزول ترشح میکند مقدار خیلی کمی تستوسترون هم از آدرنال ترشح میشود و همراه با کورتیزول به جریان خون وارد می گردد. حال درمورد آکنه، چربی ریشه اصلی آکنه است و اگر پوست چرب تری داشته باشید احتمال اینکه پوست شما جوش بزند بسیار بیشتر است.
 
 
 

ارتباط چربی پوست و ایجاد جوش

ارتباطش اینجاست که علت اصلی تولید چربی دی هیدروتستوسترون است. یک ماده شیمیایی که تستوسترون به آن تبدیل میشود و دی هیدروتستوسترون تنها ماده شیمیایی هست که غددچربی را فعال میکند و باعث تولید چربی بیشتر و در نتیجه بروز آکنه میشود.
علت اینکه زنها بیشتر از مردها تحت تاثیر این ماده شیمیایی قرار میگیرند این است که زنها به صورت طبیعی مقدار بسیار کمی هورمون مردانه درخون خودشان دارند.
و همان مقدار اندک تستوسترونی که همراه کورتیزول ترشح میشود،باعث افزایش چشمگیر سطح این هورمون در خون زنان میشود.
در مردان که مقدار زیادی تستوسترون دارند، این مقدار اضافه تاثیر زیادی نمیگذارد.
 
برای دیدن ویدئو های آموزشی بیشتر از دکتر شولتز اینجا کلیک کنید.
 
پس بار بعدی که دچار استرس شدید، داروی ارامبخشتان را همراه داشته باشید! شاید لازمتان شد و با کسب آمادگی دیگر هیچ چیزی برای داشتن استرس وجود ندارد.
 
ارتباط استرس و جوش
 
بیشتر بدانیم: آکنه

ویزیت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *