لک ( انواع لک و درمان)

آیا لک صورت با مشکل کبد ارتباطی دارد؟

آیا لک صورت با مشکل کبد ارتباطی دارد؟

در موارد شایعی بعد از این‌که افراد دچار لک  صورت می‌شوند، اطرافیان به آن‌ها می‌گویند که ممکن است که کبدت خوب کار نکند و امکان دارد که مشکل کبدی داشته باشی، حتماً آزمایش کبد بده، امکان دارد که کبدت چرب باشد و وجود لک صورت را به مشکلات کبدی مرتبط می‌کنند. حتی در متون پزشکی قدیمی‌تر هم ضایعات موجود در پوست را در بعضی از مواقع liver spot به آن گفته می‌شد یا لک‌های کبدی. واقعیت این است که ارتباط مستقیمی بین ضایعات لک و اختلال کار کبدی به صورت شایع در پزشکی کلاسیک وجود ندارد، هرچند که امکان دارد در بعضی از بیماری‌های پیشرفته‌ی کبد، آن‌جایی که اختلال ترشح صفرا وجود دارد و خارش‌های مزمنی ایجاد می‌شود، امکان‌ دارد لک‌هایی ایجاد شود.

ویزیت آنلاین

اما به‌صورت روتین و به‌صورت شایع این مسئله هم‌زمان اتفاق نمی‌افتد. پس ضایعاتی که در بعضی از کتاب‌ها به عنوان liver spot به آن اشاره می‌شود و یا ضایعاتی که به اختلال کار کبد مرتبط می‌شود، ارتباط مستقیمی بین این‌ها نیست و افراد نگران این موضوع نباشند.

لک صورت  و طب سنتی ایرانی

هرچند در برخی از مکاتب پزشکی، پزشکی سنتی و پزشکی طب ایرانی با توجه به رویکرد این سبک درمان که بسیاری از اختلالات پوستی را مرتبط با انواع هضم‌های مختلف و هضم‌های چهارگانه‌ی بدن که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در کبد اتفاق می‌افتد می‌دانند، در مکاتب طب سنتی و طب ایرانی اشاره شده است که اختلالات بار کبدی می‌تواند با مزاج‌های مختلف باعث لک صورت بشود که آن برمی‌گردد به زمانی که شما تحت درمان آن سبک طب و آن مکتب طب که در جایگاه خودش نقش بسیار مهمی در تاریخ کشور ما دارد، اگر شما رویکردتان آن باشد امکان دارد که پزشک طب سنتی شما و متخصصین طب سنتی شما این را اشار بکنند، وگرنه در حالت عادی و

در طب  کلاسیک، اختلال کار کبد ارتباطی با میزان ترشح آنزیم‌های کبد ندارد.

امیدوارم که این مسئله‌ای که امروز در ارتباط با مشکلات کبدی و ایجادلک به آن اشاره کردیم به شما کمک بکند تا پوستی شفاف‌تر و بدون لک داشته باشید. شما می‌توانید ویدیوهای راز زیبایی را با موضع انواع روش‌های درمان لک و معرفی روش‌های مختلف آن در سایت www.lakfree.com مشاهده و دنبال بکنید.

شما می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره سایت آکنه یار از دکتر جورقانیان پرسیده و پاسخ آن را از  دریافت کنید.

1 دیدگاه در “آیا لک صورت با مشکل کبد ارتباطی دارد؟

  1. مریم گفت:

    سلام من کبد چرب دارم و روی گونه هام لک دارم چون شغلم در فضای بازه تابستانها بیشتر میشه میتونه علت لک صورتم کبد چرب باشه؟به نظر شما چه دمنوشی بخورم تا لک صورتم از بین بره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *