آکنه (علل و انواع آن), محصولات مراقبتی آکنه

آیا خدمات فیشیال برای درمان جوش صورت مفید است؟

آیا خدمات فیشیال برای درمان جوش صورت مفید است؟

درمان جوش بسته به نوع جوش روشهای متفاوتی دارد. تا کنون مطالب زیادی درباره انواع روشهای درمان جوش منتشر کردیم. گاهی می توان با داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک، جوش را درمان کرد. اما گاهی برای درمان برخی از انواع جوش شدید، لازم است از آنتی بیوتیک های درمان جوش استفاده شود. این بار می خواهیم از نگاهی دیگر به درمان جوش بپردازیم. می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا انجام اقدامات فیشیال برای درمان جوش صورت مفید است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم و جزئیات بیشتری را بیان می کنیم.

اگر اقدامات فیشیال برای درمان جوش صورت بصورت حرفه ایی و متناسب برای پوست آکنه دار انتخاب شود، گزینه مناسبی برای آکنه های ملایم و متوسط است. اما در آکنه شدید باعث تحریک می گردد. یکی از مزیت های خدمات فیشیال ارتباط موثر فرد با بیوتراپیست می باشد که می تواند با راهنمایی در زمینه سایر جنبه های درمان آکنه به مراجع خود کمک بسیاری کند 

اطلاعات ضروری درباره اقدامات فیشیال برای درمان جوش صورت

بسیاری از سالن ها و اسپا های زیبایی صورت روش ها و پروتکل های درمانی را تبلیغ می کنند که “برای پوست مستعد آکنه” استفاده می شود. این خدمات برای انواع جوش زیر پوستی ، جوش ملایم و متوسط می تواند کمک کننده باشد. ولی متأسفانه این خدمات برای جوش از نوع  التهابی و شدید مناسب نیست و پوست را تحریک می کنند. این موضوع مدتهاست به اثبات رسیده است که تحریک پوست می تواند آکنه را بدتر کند.

اگر قصد دارید از خدمات فیشیال برای درمان جوش صورت استفاده کنید، فقط زمانی به سراغ این نوع خدمات بروید که مشکلات زیر را دارید:
• پوست چرب و منافذ باز دارید و می خواهید سرویس ویژه و سرویس جامع خدمات پوستی دریافت کنید

• جوش زیر پوستی سرسیاه و یا سر سفید بدون جوش های قرمز یا ملتهب دارید
• جوش التهابی خفیف (تحت درمان دارویی هستید)
• در حال مصرف آکوتان هستید (فقط خدمات فیشیال آبرسان مجاز است)

خدمات فیشیال برای درمان جوش صورت چیست؟

خدمات فیشیال یک روش درمانی پوست است که توسط یک متخصص زیبایی (بیوتیشن) یا آرایشگران آموزش دیده (دارای مدرک حرفه ایی از سازمان فنی و حرفه ایی) در سالن زیبایی یا اسپا انجام می شود. اکثر فیشیال ها ادعا می کنند که پوست جوان تر و درخشان تر می کنند. اما برخی از خدمات فیشیال بطور خاص تبلیغ می شوند تا به پاک کردن پوست افراد مستعد آکنه کمک کنند.

یک بیوتراپیست حرفه ایی می تواند علاوه بر ارائه خدمات مربوط به درمان آکنه در فرصت زمانی که به مراجع خود اختصاص می دهد وی را با سایر اصول درمان آکنه آشنا کند یک بیوتراپیست حرفه ایی در ارتباط با تغذیه مناسب پوست چرب و مستعد آکنه سبک زندگی مناسب ,مثبت نگری نسبت به پوست و پذیرفتن مشکل آکنه و واقع بینانه نگاه کردن به مشکل و همچنین برنامه پیشگیری از عود می تواند به مراجع خود کمک کند

اما آیا در صورت داشتن آکنه می توان از خدمات فیشیال بهره برد یا اینکه فقط اوضاع را بدتر می کند؟

واقعیت این است که خدمات فیشیال برای اکثر مبتلایان به آکنه التهابی مشکل ساز است. زیرا بسیاری از این روشها پوست را تحریک می کنند. این اقدامات باعث بدتر شدن آکنه می شود. به خصوص در مورد آکنه های التهابی شدید صحیح است. منظور از آکنه التهابی شدید، آکنه هایی است که تمایل به قرمز و درد دارند.
اما اگر فقط در پوست های چرب و دارای منافذ باز و جوش زیر پوستی سر سیاه و آکنه های خفیف و بدون التهابی که آکنه های آن قرمز و زخم نیست و فقط به عنوان نقاط ریز سفید یا سیاه روی پوست شما ظاهر می شود، می تواند کمک کننده باشد و به بهبود روند درمان جوش صورت کمک کند.

“خدمات فیشیال در آکنه های التهابی(قرمز رنگ) شدید وضایعاتی که درد دارند مجاز نیست. اما برای جوش زیرپوستی سر سیاه و آکنه های ملایم تا متوسط یک کمک درمان مفید می باشد”

خدمات فیشیال برای درمان جوش صورت چگونه به پوست کمک می کنند؟

خدمات فیشیال معمولاً شامل این مراحل است:

• پاکسازی پوست
• بخار کردن پوست یا استفاده از حوله های گرم روی پوست
• لایه برداری (از بین بردن سلولهای مرده پوست) با استفاده از اسکراب * ، میکرودرم ابریژن * یا لایه برداری شیمیایی
• [اختیاری] درمان با نور LED
• استخراج منافذ مسدود شده (سرهای سفید و سر سیاه) *
• ماساژ پوست *
• استفاده از ماسک صورت
• استفاده از سرم و مرطوب کننده های حاوی آنتی اکسیدان یا آنزیم ها

آموزش اصول مراقبت جامع از پوست در افراد با مشکل آکنه شامل تغذیه صحیح و سبک زندگی و اصول کنترل استرس و برنامه پیشگیری از عودو آشنا نمودن با روتین مناسب پوست  از مزیت های دریافت خدمات فیشیال است

خدمات فیشیال معمولاً حدوداً یک ساعت طول می کشد. به طور معمول بین 150 تا 500 تومان هزینه دارد. بسیاری از افراد یک یا دو بار در ماه صورت خود را علاوه بر رژیم منظم برای مراقبت از پوست خود انجام می دهند. و از تجربه این سرویس موثر و آرامش بخش برای صورتشان لذت می برند. با این حال ، همانطور که به زودی خواهیم دید، اگر آکنه های التهابی دارید، احتمالاً باید انجام آن را به تاخیر بیندازید.

مراحل خدمات فیشیال برای درمان جوش صورت

برخی سالن ها و اسپا های زیبایی خدمات فیشیال خاصی را برای پوست های چرب و مستعد آکنه ارائه می دهند . این خدمات ادعا دارند چربی پوست را کمتر کرده منافذ باز پوست را کاهش می دهند و برای جوش زیرپوستی سر سیاه و سر سفید و آکنه ملایم درمان های خاص و سرویس های ویژه ایی برای ارائه دارند.

به طور معمول ، خدمات فیشیال برای پوست های مستعد آکنه شامل مراحل زیر است:
1- پاکسازی
2- لایه برداری
3- تخلیه دستی کومدون
4- درمان با نور LED
5- ماسک آبرسان
6- ماساژ

1- پاکسازی

پاکسازی اولین قدم در انواع خدمات فیشیال هست این مرحله در پوست خهای مستعد آکنه می تواند مهمتر باشد در پاکسازی باید به دو نکته توجه داشت

  1. از پاک کننده هایی استفاده کنید که اولا بتواند سبوم را از سطح پوست پاک کند از طرفی به واسطه مواد فعال ضد آکنه اثر باز کنندگی سبوم منافذ بسته را داشته باشد
  2.  از طرفی باعث خشکی مضاعف پوست نشود
    برای این منظور می توان از ژل های پاک کننده و تونر های پوست چرب استفاده کرد
    در برخی از فیشیال ها از پیلینگ های آنزیمی ویژه پوست های مستعد آکنه برای این مرحله استفادهئ می شود.

2-لایه برداری

سالن های زیبایی و اسپا ها لایه برداری (از بین بردن سلولهای مرده پوست) را به یکی از دو روش انجام می دهند:
• لایه برداری فیزیکی
• لایه برداری شیمیایی
مفهوم لایه برداری برای کاهش گرفتگی منافذ است اما همانطور که خواهیم دید ، لایه برداری فیزیکی بیشتر از خیر آسیب می زند.

• لایه برداری فیزیکی (تحریک بیشتر و احساس خشکی بیشتر) :

در لایه برداری فیزیکی ، یک بیوتیشن پوست را با استفاده از یک اسکراب (یک محصول آرایشی حاوی دانه ها ، دانه ها یا سایر ذرات خشن) یا دستگاه میکرودرمابراسیون (وسیله ای برقی که پوست را با بلورهای ریز اسپری می کند) مالش می دهد. برای جدا کردن سلولهای مرده از سطح پوست.
لایه برداری فیزیکی در پوست های چرب و داراری منافذ باز مفید است و درجوش های زیر پوستی سر سیاه بدون التهاب( قرمزی) یک روش درمان است ولی برای پوست های دارای آکنه التهابی مشکل ساز است زیرا می تواند پوست را تحریک کند. این یک واقعیت ثابت شده است که تحریک جسمی پوست می تواند آکنه را تحریک یا بدتر کند. بنابراین ، افرادی که از آکنه ملتهب رنج می برند ، باید از لایه برداری فیزیکی خودداری کنند ، که می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن ضایعات التهابی شود.

• لایه برداری شیمیایی (کمتر تحریک کننده – احساس خشنود بودن):

یک بیوتیشن از فیشیال شیمیایی (ترکیبی از مواد شیمیایی حاوی اسیدهای هیدروکسی) برای جدا کردن لایه های سطحی پوست استفاده می کند. لایه برداری های شیمیایی از نظر مقاومت متفاوت هستند ، اما بیوتی تراپیست ها در اسپا ها و سالن ها فقط می توانند به اصطلاح لایه برداری های سطحی مصرف کنند که خفیف ترین لایه برداری ها با استحکام حداکثر 30٪ هستند. برای داشتن لایه برداری قوی تر ، باید در مطب پزشک اقدام کنید
لایه برداری شیمیایی می تواند گردش پوست را تسریع کند ، به این معنی که سلول های مرده پوست به سرعت از بین می روند و سلولهای جدید پوست جایگزین می شوند. این می تواند به جلوگیری از گرفتگی منافذ پوست کمک کند. لایه برداری شیمیایی همچنین می تواند باعث بهبود بافت پوست شود و چون تجمع سلول های شاخی و مرده یکی از علل ایجاد آکنه است اثر درمانی درجوش زیر پوستی سرسیاه و داشته و اثر پیشگیری در ایجادجوش در پوست های مستعد آکنه دارد .
در برخی از خدمات فیشیال تخصصی برای پوست های داراری آکنه از اسید سالیسیلیک و آزالئیک اسید استفاده می شود که می تواند اثر درمانی بر روی ضایعات آکنه ملایم و متوسط داشته باشد

به طور خلاصه ، بهتر است در پوست های مستعد آکنه از لایه بردار های فیزیکی کمتر استفاده شود و در صورت تمایل از لایه بردار های شیمیایی با درصد های پایین و ترجیحا حاوی اسید سالیسیلیک استفاده شود که می تواند ایمن تر و بالقوه سودمند باشد. به یاد داشته باشیم یکی از مهمترین عوارض لایه بردار های شیمیایی به ویژه در افراد با پوست مستعد آکنه خشکی و تحریک پوست می باشد به همین دلیل چه در ضمن خدمات فیشیال و چه در منزل باید توصیه به استفاده از مرطوب کننده بدون چربی صورت گیرد

ویزیت آنلاین

3-تخلیه کومدون ها

کومدون منافذ مسدود شده ای است که به نظر می رسد نقاط کوچک سر سفید یا سر سیاه بر روی پوست است. کومدون ها خفیف ترین شکل ضایعات آکنه به نام ضایعات غیر التهابی هستند به این معنی که هیچ قرمزی در اطراف آنها وجود ندارد. هدف از استخراج کومدون حذف این منافذ مسدود شده قبل از تبدیل شدن به ضایعات شدید و ملتهب آکنه است.

بیوتیشن ها در سالن های زیبایی و اسپا ها معمولاً با ابزاری به نام استخراج کومدون استخراج کومدون را انجام می دهند. اینکه این روش مفید است بستگی به مهارت بیوتراپیست دارد. هنگامی که توسط یک فرد آموزش دیده با دقت انجام شود ، استخراج کومدون می تواند مفید باشد ، به خصوص در مورد سرهای سفید. با این حال ، یک بیوتیشن بی تجربه می تواند باعث تحریک پوست شود ، همانطور که قبلاً دیدیم ، در واقع می تواند آکنه را بدتر کند.
به عبارت دیگر ، فقط درصورتی که می دانید بیوتیشن شما تجربه استخراج کومدون را دارد این کار را به ایشان بسپارید معمولاً اگر یک سالن زیبایی یا اسپا فیشیال مخصوص آکنه را ارائه می دهد ، می توانید مطمئن باشید که پرسنل در استخراج کومدون تجربه دارند .
تخلیه کومدون اگر توسط بیوتیشن دوره دیده و ماهر صورت گیرد یک روش بسیار کاربردی برای پاک کردن پوست می باشد استفاده از دستگاههای مکنده ویژه هرچند شاید کمی به روز تر به نظر برسد اما به هیچ وجه نمی تواند جایگاه کار یک بیوتیشن ماهر در تخلیه کومدون ها را بگیرد به یاد داشته باشیم تخلیه تنها ویژه ضایعات بدون التهاب می باشد

4- درمان با نور LED

درمان با نور آبی غیر لیزر اغلب بخشی از خدمات فیشیال آکنه صورت است. در این مرحله ، بیوتیشن از دستگاهی استفاده می کند که نورهای آبی و یا قرمز را بر قسمت های زیادی از صورت می درخشد. نور آبی می تواند باکتری های آکنه را از بین ببرد ، در حالی که نور قرمز باعث کاهش التهاب در پوست می شود و تولید روغن پوست را کاهش می دهد ، همه اینها می تواند به بهبود آکنه کمک کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ، نور درمانی LED می تواند تعداد ضایعات آکنه غیر التهابی و التهابی را کاهش دهد. با این حال ، در مطالعاتی که این اثر را پیدا کرده است ، افراد مبتلا به آکنه حداقل دو بار در هفته برای چند هفته تحت درمان با نور قرار گرفتند. دشوار است بگوییم که آیا گرفتن صورت که شامل درمان نور LED یک یا حتی دو بار در ماه می شود به همان نتیجه می رسید.
از LED به تنهایی و خارج از یک سرویس فیشیال تخصصی آکنه برای کاهش التهاب در پوست های دارای آکنه التهابی نیز استفاده می شود و یا در درمان افرادی که در تجویز دارو به آنها محدودیت داریم به طور مثال در خانم های باردار یا مادران شیر ده یک انتخاب درمانی می باشد

5- استفاده از ماسک آبرسان و / یا مرطوب کننده

مانند اکثر خدمات فیشیال، فیشیال های تخصصی پوست های دارای آکنه معمولاً شامل استفاده از ماسک آبرسان یا کرم یا سرم مرطوب کننده است. این محصولات با هدف بهبود پوست خشک و بازگرداندن به اصطلاح مانع پوستی انجام می شوند.
لایه خارچی پوست به سادگی لایه بیرونی پوست است که به طور عادی پوست را از محیط خارجی محافظت می کند و به ما اطمینان می دهد که رطوبت زیادی از طریق پوست خود را از دست نمی دهیم. در آکنه ، سد پوست اغلب آسیب دیده و باعث می شود پوست در مقابل خشک شدن و التهاب آسیب پذیر باشد. بنابراین استفاده از ماسک یا مرطوب کننده برای آبرسانی پوست و کمک به ترمیم سد پوست می تواند در صورت بروز آکنه ایده خوبی باشد.

به عبارت دیگر ، این مرحله در صورت آکنه می تواند از پوست مستعد آکنه بهره مند شود. به عنوان یک جایزه ، بسیاری از مرطوب کننده ها حاوی مواد دارویی اضافی مانند آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی هستند. با این وجود برای قیمت صورت می توانید چندین مرطوب کننده با کیفیت بالا خریداری کنید که ماه های زیادی به طول می انجامد.
این سرویس در افرادی که در حال مصرف دارو های موضعی و یا خوراکی آکنه هستند بسیار ارزشمند تر است به گفته انجمن متخصصین پوست آمریکا
“پوست هیدراته شده و آبرسانی شده چسه برابر درمان هآی آکنه را بهتر جذب می کند”

6- ماساژ پوست

فیشیال تخصصی آکنه و بیشتر انواع دیگر فیشیال به طور معمول شامل ماساژ صورت است. ماساژ حتی می تواند تا گردن ، سینه فوقانی ، شانه ها و بازوها گسترش یابد. برای بسیاری از افراد ، این یک تجربه لذت بخش است که به آنها کمک می کند بعد از یک روز استرس زا آرام شوند.
با این حال ، اگر پوست شما ملتهب است ، ماساژ صورت می تواند باعث تحریک جسمی شود و برانگیختگی را بدتر کند. در مورد آکنه غیر التهابی نیز همین مسئله صادق است ، اما پوست شما از قبل تحریک شده است ، به عنوان مثال توسط آفتاب سوختگی.
از طرف دیگر ، اگر فقط آکنه های غیر التهابی دارید و پوست شما تحریک نشده است ، احساس راحتی کنید و از تجربه ماساژ صورت لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که اگر تنها دلیل مد نظر چهره برای آرامش است ، ممکن است گزینه های بهتری مانند ماساژ تمام بدن یا یوگا وجود داشته باشد.

امروزه اثرات زیادی را برای ماساژ متناسب و همراه با آرام سازی برای کاهش استرس و آرام سازی مراجع ذکر شده است به همین دلیل توصیه می شود این بخش همراه با آروماتراپی و به نوعی ریلکسیشن مراجع باشد 

حکم نهایی در مورد آکنه صورت
همانطور که مشاهده کردیم ، از هر پنج روش که معمولاً در طی فیشیال صورت انجام می شود ، دو تا از آنها می تواند آکنه را بدتر کند.

Facial verdict قوانین فیشال صورت برای افرادی که جوش دارند

Facial verdict قوانین فیشال صورت برای افرادی که جوش دارند

خدمات مجاز فیشیال برای درمان جوش صورت برای پوست دارای آکنه

در اکثر برند های برای این منظور لاین های تخصصی درنظر گرفته شده که عمدتا حاوی مواد فعال ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک,عصاره درخت چای ,اسید گلکولیک ,آزالئیک اسید می باشند و عمده محصولات بر پایه ژل و یا لوسیون می باشند.
باید در نظر داشت در بهترین حالت این خدمات یک کمک درمانگر خواهد بود و در مراحل ملایم و متوسط کاربرد دارد هرگونه آکنه شدید والتهابی باید زیر نظر پزشک درمان شود.
افرادی که تحت درمان های دارویی آکنه زیر نظر پزشک می باشند تنها باید مراحل زیر را در خدمات فیشیال خود داشته باشند :
1-پاکسازی
2- تخلیه کومدون سر سیاه بدون التهاب
2-نور LED
3- ماسک و یا فیشیال آبرسان
افرادی که زیر نظر پزشک آکوتان مصرف می کنند تنها می توانند از درمان با نور LEDو ماسک و یا فیشیال های آبرسان استفاده کنند.

توصیه  نهایی به بیوتراپیست ها ارائه دهندگان خدمات فیشیال:

همانطور که می دانید آکنه یک مشکل مزمن و عود کننده است که مدت زیادی با فرد همراه است  به نوعی این مشکل در مقطعی  از عمر با فرد همراه است و درمان قطعی  ندارد و باید آن را کنترل کرد و با درممان مناسب آن را تحت کنترل در آورده و سپس با اصول مراقبت جامع و پیشگیری از عود میزان عود آن را به شدت پایین آورد پس نقش شما در کنترل و کاهش عود این مشکل بسیار پر رنگ می باشد یک بیوتراپیست  حرفه ایی  به مراجع خود آموزش می دهد که برای کنترل آکنه درمان دارویی تنها یک از6اصل  درمان جوش  است و فرد باید سایر اصول را هم کنترل و اجرا کند در سلسله مقاله هایی به این اصول بیشتر خواهیم پرداخت

  • تغذیه مناسب 
  • سبک زندگی مناسب و مدیریت استرس های روزانه
  • روتین مناسب پوست ویژه افراد با مشکل آکنه
  • تنظیم هورمون ( در بانوان ) با روش های غیر دارویی 
  • درمان دارویی مورد نیاز زیر نظر پزشک 
  • مثبت نگری نسبت به پوست خود و واقع بینانی و پذیرفتن  مشکل آکنه 
  • برنامه پیشگیری از عود بعد از درمان جوش 

و با توجه به اینکه یک بیوتیشن زمان بیشتری نسبت به پزشک می تواند با مراجع خود وقت بگذارد و این اصول را اموزش داده و برای مراجع برنامه ریزی نماید , نقش وی در هدایت و راهبری کنترل مشکل آکنه بسیار پر رنگ تر خواهد شد 

2 دیدگاه در “آیا خدمات فیشیال برای درمان جوش صورت مفید است؟

  1. آویشن مرادی گفت:

    سلام
    من آکوتان می خورم روزی یکی می تونم فیشیال صورت بگیرم آیا فیشیال و خدمات پوست مربوط به اون رو باید حتما تو مطب پزشک انجام داد یا آرایشگاها هم مورد تاییده ؟

    1. دکتر جورقانیان گفت:

      سلام
      خدمات فیشیال صورت یک فرآیند کمک درمانی و مراقبتی با کیفیت است در زمان مصرف راکوتان نیازی به هیچ نوع درمان اضافه برای جوش صورت نیست تنها فیشیال بسیار مفید برای صورت در زمان مصرف راکوتان ماسک آبرسان می باشد و گرنه لایه برداری و هر فعالیت دیگر مانند میکرودرم و یا میکرونیدلینگ و… همگی باعث تحریک صورت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *