آکنه (علل و انواع آن)

درمان های موضعی جوش ویدیو

درمان موضعی جوش ویدیو

جوش از شایع ترین اختلات پوستی است .علت ایجاد جوش صورت و بدن متعدد است. حتی کسانی که دارای پوست معمولی یا پوست خشک هستند نیز مانند پوستهای چرب از جوش های پوستی مصون نیستند.

برای اینکه درمان جوش صورت یا بدن اثربخش باشد و نیز بتوانیم بهترین راه درمان را انتخاب کنیم  باید انواع مختلف جوش را بشناسیم.در درمان جوش عواملی مانند سن بیمار و میزان ابتلا به بیماری نیز تاثیر گذار است.بسیاری از افراد علاوه بر قسمت های مختلف بدن کف سرشان نیز مستعد آکنه می باشد که در مقالات پیشین به  انواع آکنه کف سر و روشهای درمان آن پرداخته ایم. آکنه دوران بارداری نیز یکی از انواع آکنه می باشدکه علل مختلفی دارد در این باره گفتگویی با خانم دکتر حجازی داشتیم.

همانطور که می دانیم افرادی که دارای پوست چرب هستند بیشتر در معرض ایجاد جوش روی پوستشان هستند و به همین دلیل نیاز به مراقبتهای پوستی بیشتری دارند که در ایجاد جوش پیشگیری شود.

انواع درمان جوش

درمان جوش بطور کلی به دو صورت درمان های خوراکی و درمان های موضعی انجام می شود. استفاده از درمانهای موضعی برای درمان جوش یکی از پرکاربردترین روشهای درمان جوش است. بسته به نوع جوش، پزشک یک یا ترکیب چند داروهای درمان موضعی را برای جوش بیمار انتخاب میکند.

یکی از مهمترین داروها برای درمان جوش صورت آکوتان است با توجه به عواض استفاده از این نوع دارو از آن به عنوان آخرین راه درمان استفاده می کنند.

درمان موضعی جوش

در این ویدیو دکتر پوریا جورقانیان پزشک، انواع داروهای موضعی برای درمان جوش و مراقبت های پوست در زمان مصرف را توضیح می دهد.

درمان خوراکی و خانگی جوش

معمولا افرادی که جوش های سطحی و کم دارند به دنبال درمان های خانگی هستند . شما می توانید از  درمان های خانگی برای بهبود جوش استفاده نمایید اما در نظر داشته باشید که این نوع درمان باید به صورت مستمر تکرار شود تا اثربخش باشند.

ویزیت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *