آکنه (علل و انواع آن)

داروهای خوراکی درمان جوش کدامند؟

داروهای درمان جوش
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جوش زدن، مشکل آشنای دوران طلایی زندگی بسیاری از افراد است. جوش صورت انواع مختلفی دارد و هر نوع از آن درمان خاصی دارد. در مقالات پیشین، به تفصیل درباره درمان جوش صورت صحبت کردیم.

پزشکان، درمان جوش را به روشهای مختلفی انجام می دهند. انتخاب روش درمان جوش بستگی به نوع جوش دارد. بطور کلی درمان جوش به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: درمان موضعی جوش و درمان جوش با داروهای خوراکی.

در مقالات پیش درباره داروهایی که در درمان جوش بکار می روند صحبت کردیم. فراموش نکنید داروهای خوراکی درمان جوش باید حتما تحت نظر پزشک مصرف شوند و تا زمانی که پزشک آنها را برای شما تجویز نکرده است، آنها را خودسرانه مصرف نکنید. چراکه داروهای خوراکی درمان جوش گاهی ممکن است تداخل دارویی با داروهای دیگر داشته باشند یا برای سنین خاصی مجاز نباشند. خانمهای باردار نیز برای مصرف هر دارویی از جمله داروهای خوراکی درمان جوش باید با پزشک زنان خود مشورت کنند.

پیشتر مصاحبه ای با خانم دکتر سمیه حجازی متخصص پوست داشتیم که درباره دلایل ایجاد جوش در دوران بارداری صحبت کرده بودند. اگر باردار هستید و با معضل جوش زدن در این دوران مواجه شده اید، آن مقاله را از دست ندهید.

مهمترین داروی خوراکی درمان جوش

یکی از مهمترین داروهای خوراکی درمان جوش آکوتان است که مانند شمشیر دولبه عمل میکند. از طرفی قویترین و موثرترین داروی درمان جوش است که زمانی که دیگر روشهای درمانی پاسخ مثبت ندادند، به آکوتان رو می آورند. در واقع آکوتان تنها سلاح مبارزه با جوشهای بسیار شدید مقاوم به درمان است. از طرف دیگر این دارو شرایط مصرف خاصی دارد که در ویدیوی دیگر، دکتر پوریا جوقانیان مفصل درباره آکوتان و عوارض آن توضیح دادند.

علاوه بر آکوتان، داروهای خوراکی متنوعی در درمان جوش استفاده می شود که هر یک روش مصرف مخصوص به خود دارد.

در این ویدیو، خانم دکتر گلشید قربانیان داروساز درباره انواع داروهای خوراکی درمان جوش توضیح می دهند و نکاتی مهم درباره مصرف هر یک از آنها بیان می کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

چه عواملی به تسریع روند درمان جوش با داروهای خوراکی کمک می کند؟

افرادی که جوش می زنند، علاوه بر انتخاب روش مناسب برای درمان جوش، می بایست به عواملی که جوش را بدتر می کند توجه ویژه ای داشته باشند. در طول درمان با داروهای خوراکی درمان جوش، می بایست از عواملی که باعث شدید شدن جوش می شود، پرهیز کنند. در غیر اینصورت اثرات درمانی داروهای درمان جوش، کم می شود.

استرس نیز یکی از عواملی که بر روی جوش اثر دارد. اگر مایلید بدانید استرس چه اثری بر روی جوش زدن صورت دارد مقاله ای را که پیشتر منتشر کردیم را از دست ندهید. راههای مقابله بر استرس را نیز فرا بگیرید.

ویزیت آنلاین

 دکتر Dr. Capodanno درماتولوژیست دانشگاه کالیفرنیا میگوید: با وجودی که تحقیقات اثبات شده ای برای ارتباط مستقیم خوراکی هایی که میخوریم با جوش زدن وجود ندارد، اما تجربه افراد حاکی از آن است این دو موضوع بهم مرتبط است. بنابراین توصیه می شود افرادی که پوست چرب دارند و مستعد جوش زدن هستند، از خوردن غذاهای با ترانس بالا و چربی های اشباع نشده پرهیز کنند. شواهد در برخی افراد نشان داده است که خوردن مغزها به مقدار زیاد نیز احتمال بروز جوش را در پوستهای چرب بالا می برد.

تاثیر مواد غذایی بر جوش صورت

تاثیر مواد غذایی بر جوش صورت

بطور کلی افرادی که پوست چرب دارند و داروهای ضدجوش مصرف میکنند حتما باید مراقبت های ویژه ای از پوستشان داشته باشند. نکات مراقبت از پوست چرب را بخوانید و درباره آنها بخوبی آگاهی داشته باشید تا تاثیر داروهای خوراکی درمان جوش در طول مصرف آنها برای شما بیشتر باشد.

آیا داروهای خوراکی درمان جوش بر کوچک شدن منافذ باز نیز اثر دارند؟

افرادی که مشکل جوش زدن دارند، با مشکلات جانبی دیگری نیز مواجه می شوند. بطور مثال منافذ باز پوست یکی از مشکلات افرادی است که زیاد جوش می زنند. درمان منافذ باز پوست کمی دشوار است و مراحل مختلفی دارد. داروهای درمان کننده جوش الزاما کوچک کننده منافذ باز پوست نیستند. اما بواسطه کنترل چربی پوست، که یکی از مهمترین عوامل ایجاد منافذ باز پوست است به بهبود منافذ باز و کوچک شدن منافذ باز پوست کمک شایانی میکنند.

روشهای خانگی درمان جوش

برخی از افراد نیز ترجیح می دهند به جای استفاده از داروهای درمانی، از روشهای خانگی برای درمان جوش استفاده کنند. این روشها برای افرادی مناسب است که جوشهای بسیار شدید ندارد. ماسک های گیاهی درمان جوش روشی ایمن برای درمان جوش است که برای گرفتن نتیجه باید استمرار استفاده از آنها را داشت. اثرگذاری درمان جوش با روشهای خانگی  آهسته و پیوسته است. بنابراین اگر به دنبال روش سریع درمان جوش هستید، به سراغ روشهای درمان خانگی و گیاهی جوش نباشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *