درمان غیر دارویی آکنه

آیا آلوورا برای جوش صورت مفید است ؟

آلوورا برای جوش صورت

 آیا آلوورا برای جوش صورت مفید است؟

در مورد آلوورا برای جوش صورت نتایج دقیق نیست و تحقیقات بیشتری لازم است. انتظار معجزه نداشته باشید! در ادامه به طرز تهیه ماسک آلوورا برای جوش نیز خواهیم پرداخت.

اطلاعات ضروری

آلوورا خواص درمانی دارد. با اینحال، شواهد علمی تا به امروز نشان می دهد که آلوورا به احتمال زیاد به کاهش آکنه در حد قابل توجه کمک نمی کند.

وقتی آلوورا را برای جوش صورت بررسی میکنیم، میبینیم که آلوئه ورا ممکن است در موارد زیرکارایی نداشته باشد:

اثرات ضد التهابی: به نظر میرسد فعالیت ضد التهابی آلوئه ورا، محدود به مولکول هایی است که هیچ نقشی درآکنه ندارند و در حقیقت، آلوورا حتی ممکن است تولید مولکول های التهابی که در شکل گیری ضایعات آکنه نقش دارند را، افزایش دهد.

اثرات ضد باکتریایی: به نظر نمی رسد که آلوئه ورا در برابر شایعترین باکتریهای آکنه به نام p. acnes اثر ضد باکتریایی داشته باشد.

تحریک پوستی: شواهدی مبنی بر اینکه آلوورا می تواند منجر به تحریک پوست شود، متناقض است. اما موارد بسیار زیادی از حساسیت تماسی و آلرژیک به استفاده از برگ خام آلوورا گزارش شده است.

اثرات ترمیم زخم: ضایعات آکنه از نظر پزشکی زخمهای کوچکی هستند. در حالی که آلوئه ورا بعنوان یک ماده آرامش بخش کمک کننده به بهبود زخم، نام برده میشود، اما شواهد قطعی در این مورد وجود ندارد.

از طرف دیگر، آلوورا طی فعالیتی برای جوش صورت ممکنست کمک کننده باشد:

موثر در افزایش نفوذ پذیری: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آلوورا ممکن است به عنوان تقویت کننده نفوذ عمل کند و باعث افزایش کارآیی برخی داروهای موضعی آکنه شود.

در آخر: محصولات آلوورای با کیفیت یا تازه ممکن است برای برخی از شرایط پوستی مفید باشد، اما آکنه یکی از نمونه های برجسته درمان شونده توسط آن نیست. همچنین آلوورا ناپایدار است و به سرعت تخریب میشود، بنابراین حتی اگر آلوورا برای جوش صورت برای آکنه نیز کارایی داشته باشد، یافتن آلوورا با کیفیت بالا در بازار دشوار است.

ویزیت آنلاین

از لحاظ علمی

آلوورا و پتانسیل التیام بخش آن

گیاه آلوئه ورا قرن ها در طب سنتی مورد استفاده قرار میگرفت. از گوشت این گیاه برای تولید ژل، نوشیدنی، مواد آرایشی و همچنین به عنوان داروی محلی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده شده است.

آلوئه ورا عملکرد ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و ممکن است باعث التیام زخم شود. از این ماده برای کمک به درمان انواع مسائل پزشکی از جمله زخم ها و جراحات، کبودی ها، بیماری های آلرژیک و انگلی پوست، ضایعات سرطانی و زخم های دستگاه گوارش استفاده میشود. از آن برای نرم کردن پوست نیز استفاده میشود.

آلوورا برای چروک و جوش پوست صورتبا اینحال، همانطور که نقش احتمالی آلوئه ورا را در درمان آکنه بررسی میکنیم، شواهد چندان امیدوار کننده نیست. داستان اینجاست که افراد مستعد آکنه بعید است که با آلوورا درمان شوند.

ترکیبات آلوورا

دو محصول آلوئه ورا که در داروها و مکمل ها بیشتر استفاده می شوند عبارتند از:

  1. ژل آلوئه ورا (بیشتر استفاده میشود): قسمت داخلی برگ است.
  2. عصاره آلوئه ورا (کمتر استفاده میشود): یک شیره تلخ و زرد است که از برگهای بیرونی استخراج می شود.

از آنجا که ژل آلوورا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، بیایید روی آن تمرکز کنیم.

ژل آلوئه ورا از بیش از 99.5٪ آب تشکیل شده است. گذشته از آب، بیش از 75 ترکیب مختلف نیز در آن وجود دارد، از جمله پلی ساکاریدها، ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و سایرترکیبات فیتوشیمیایی.

از آنجا که ترکیبات زیادی در ژل آلوورا وجود دارد، اثرات درمانی آن را می توان با تأثیر تمام اجزای آلوئه ورا– و نه لزوماً تنها از یک ترکیب موجود-که در کنار هم جمع شده اند، توضیح داد.

ماسک آلوورا برای جوش و چروک پوست صورت

مطالعات در مورد آلوورا برای جوش صورت – غیر قطعی

سه مطالعه خواص آلوئه ورا برای پوست صورت را به عنوان درمانی برای آکنه بررسی کرده اند.

دو مطالعه درمان آکنه با آلوورا موضعی و سومین مطالعه تاثیر نوشیدن اب آلوورا بر بهبود آکنه را بررسی کردند.

متأسفانه، نتایج این سوال که آیا آلوئه ورا میتواند به افراد مبتلا به آکنه کمک کند،قطعی نیست! بیایید نگاهی گذرا داشته باشیم:

مطالعه 1 و 2 (آلوئه ورا موضعی): این مطالعات اثر بخشی درمان موضعی حاوی آلوئه را با ژل آنتی بیوتیکی مقایسه کردند. در هر دو مطالعه، محققان دریافتند که درمان موضعی آلوئه در کاهش آکنه نسبت به آنتی بیوتیک موضعی مؤثر است. با این حال، در هر دو مطالعه، محصول آلوئه موضعی علاوه بر آلوئه، داروهای گیاهی دیگری نیز داشت. به عبارت دیگر، ما نمی توانیم اطمینان داشته باشیم که خود آلوئه بتنهایی دلیل اصلی بهبود در آکنه های آنها است.

مطالعه 3 (نوشیدن آلوئه ورا): در این مطالعه اثر نوشیدن آب آلوئه بر روی بیماران مبتلا به آکنه مورد آزمایش قرار گرفته است. بهبود جزئی در ضایعات آکنه بیمارانایجاد شد، اما اینبهبود خیلی ناچیز بود. به عبارت دیگر، اینبهبود جزئی ممکن است ناشی از تغییرات تصادفی باشد و نه درمان با آلوئه!

به طور خلاصه،مطالعات انجام شده تاکنون درمورد اینکه آلوورا واقعاً میتواند به درمان آکنه کمک کند،بی نتیجه بوده اند! با اینوجود، اجازه دهید نگاهی به دلایلی داشته باشیم که آلوئه را به عنوان داروی احتمالی آکنه مورد استفاده قرار میدهد.

چرا آلوورا به عنوان یک درمان برای جوش صورت در نظر گرفته می شود؟

آلوئه ورا دارای پنج ویژگی است که به طور بالقوه با آکنه ارتباط دارند:

  1. التهاب: آکنه در درجه اول یک بیماری التهابی است و آلوورا برخی از خواص ضد التهابی را دارد.
  2. باکتری ها: آکنه می تواند توسط باکتری ها تشدید شود و آلوورا برخی خواص ضد باکتریایی را دارد.
  3. سوزش و خشکی پوست: پوست افراد مبتلا به آکنه، حساس و تحریک شده است و آلوئه ورا ممکنست به تسکین دادن پوست کمک کند، اما شواهد در این رابطه متناقض است.
  4. بهبود زخم: ضایعات آکنه در واقع زخمهای کوچک پوست هستند و آلوورا بهبود زخم را تسریع می کند.
  5. تقویت نفوذ پذیری: آلوئه ورا ممکنست به نفوذ داروهای موضعی آکنه در پوست کمک کند.

از آنجا که آلوورا در برخی از این موارد دارای خواص بالقوه مفید است، بررسی نقش آلوئه ورا در درمان آکنه منطقی است. با اینحال، همانطور که در زیر خواهیم دید، وقتی با دقت بیشتری به داده ها نگاه می کنیم، کارایی آلوئه ورا در درمان جوش کمرنگ میشود.

حال بیایید یک نگاه عمیقتر به مساله بیندازیم و هریک از خواص آلوئه ورا برای پوست صورت را بررسی کنیم.

ویزیت آنلاین

آلوئه ورا و التهاب (آلوئه ممکن است التهاب را بدتر کند)

التهاب توسط یک سری مواد شیمیایی موجود در بدن به نام واسطه های التهابی ایجاد می شود.

محققان در مطالعه منتشر شده در نشریه فیتو مدیسین بیان کردند:

دانشمندان آلوورا را به عنوان “داروی ضد التهابی اثبات شده ” علیه برخی از واسطه های التهابی تأیید کرده اند. با اینحال، نتایج حاصل از مطالعه محققان در سال 2003 نشان میدهد كه آلوئه ورا در برابر واسطه های التهابی كه مربوط به آكنه هستند بی تاثیر است. در حقیقت، تحقیقات آنها نشان داد كه آلوورا میتواند تولید دو واسطه التهابی خاص به نام سیتوكین ها را افزایش دهد كه آكنه را تشدید می كند. آلوئه ورا برای لک صورت تاثیر زیادی ندارد.

آلوئه ورا و باکتریها (آلوئه نمی تواند باکتریهای آکنه را بکشد)

فعالیت ضد باکتریایی آلوئه ورا در برابر چندین نوع باکتری -به عنوان مثال نوعی باکتری به نام استافیلوکوکوس – اثبات شده است. با این وجود، آلوورا ممکن است در کشتن باکتریهای آکنه نقش کمی داشته باشد.

آلوئه ورا برای درمان تحریک و خشکی پوست (شواهد ضد و نقیض)

سوزش پوست، خشکی و پوسته پوسته شدن عوارض جانبی رایج در درمان آکنه موضعی است! با اینحال، حتی بدون استفاده از درمان های آکنه، بیماران دچار آکنه به طور معمول عملکرد پوستشان از قبل مختل است که همین موضوع باعث می شود پوست آب بیشتری از دست داده و راحت تر از پوست افراد بدون آکنه کم آب شوند. آیا استفاده از آلوورا میتواند باعث کاهش سوزش و خشکی پوست همراه با آکنه و داروهای آکنه شود؟ شواهد موجود متناقض است. در حالی که برخی از مطالعات بهبود کمی در سوزش و یا خشکی پوست با آلوورا یافته اند، برخی دیگر آلوئه ورا را در کاهش این عوارض جانبی درمانهای موضعی آکنه بی اثر می دانند.خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت هنوز به اثبات نرسیده است.

آلوئه ورا و التیام زخم (شواهد غیر قطعی است)

روند ترمیم زخم آکنه اهمیت دارد. ضایعات آکنه در واقع زخم های پوستی هستند و بهبود کند زخم های آکنه می تواند منجر به ایجاد اسکار و تیرگی بعد از التهاب (لکه های تیره / قرمز) شود.

پزشکان قرن ها از آلوئه ورا برای بهبود زخم استفاده کرده اند. ژل آلوئه حاوی چندین جزء است که می توانند بهبود زخم را تسریع کنند، از جمله گلوکومانان ، ویتامینE ، ویتامینC و اسیدهای آمینه.

در حالیکه برخی از مطالعات نشان داده اند که آلوئه ورا می تواند بهبود زخم را بهبود بخشد، بررسی شواهد تا به امروز نتایج مخدوش نشان داده اند! و این بیان کننده این موضوع است که تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

آلوئه ورا و تقویت نفوذ داروهای موضعی آکنه (آلوئه ورا احتمالاً مفید است)

یک مطالعه نشان داده که آلوورا با افزایش توانایی جذب داروهای موضعی آکنه به پوست،اثر بخشی آنها را افزایش میدهد.

آیا آلوئه ورا میتواند به طور خاص اثرات درمانهای موضعی آکنه را بهبود بخشد؟

دو مطالعه نشان میدهد که این موضوع ممکنست! در این مطالعات، افزودن آلوورا به رژیم درمانی موضعی آکنه، اثر بخشی درمان را افزایش داده است.

ماسک آلوورا برای جوش و چروک و لک صورت

چرا شواهد قطعی کمی وجود دارد؟

تحقیقات پیرامون اثربخشی آلوورا، به ویژه در مورد سوزش پوست و بهبود زخم، بی نتیجه است! برخی از مطالعات مزایای استفاده از آلوورا را نشان داده اند و بعضی دیگر آن را بی اثر دانسته اند.

تفاوت فرمولاسیون آلوئه ورا و ناپایداری پلی ساکاریدهای موجود در ژل آلوورا میتواند داده های متناقض مطالعات را توضیح دهد.

اگر محققان بتوانند یک روش استاندارد برای تولید محصولات ژل آلوئه ورا که از تخریب پلی ساکاریدهای ناپایدار در ژل جلوگیری می کند، اتخاذ کنند، ممکن است بتوان به نتایج استوارتری رسید. اما فعلاً، بر اساس آنچه میتوانیم از داده های موجود به دست آوریم، آلوئه ورا به احتمال زیاد تاثیر زیادی در درمان آکنه ندارد. خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت نیز در هاله ایی از ابهام است برخی منابع آلوئه ورا برای لک صورت را بیان می کنند. ماسک آلوورا برای جوش و لک توسط شرکتهای زیادی ساخته و توصیه میشود ولی تاثیرش در هاله ی ابهام است.

ماسک آلوورا برای پوست چرب و جوش دار و لک صورت

اگر دوست دارید ماسک آلوورا برای جوش و لک صورت را به رژیم روزانه پوست خود اضافه کنید:

اولا در نظر داشته باشید این ماسک تنها برای آکنه های خفیف قابل انجام است! و آکنه های التهابی را ممکن است تشدید کند! این دستورالعمل ساده را انجام دهید:

پوست خود را با استفاده از دستهاو یک پاک کننده ملایم صورت تمیز کنید. از صابون استفاده نکنید.

پوست به آرامی با حوله خشک کنید. تحریک فیزیکی پوست باعث بدتر شدن آکنه می شود.

ژل آلوئه ورا (100٪ ژل آلوئه ورا خالص) و چند قطره آب لیمو تازه را با هم در دستانتان بریزید.

به آرامی روی پوست بکار ببرید و ازاستفاده در نواحی اطراف چشم خودداری کنید. بسیار آهسته اینکار را انجام دهید.

مدت زمان استفاده از ماسک آلوورا را به مدت 15 دقیقه روی پوست است.

ماسک آلوورا را از صورتتان شسته و به آرامی خشک کنید.میتوانید در صورت تمایل از محصولات پوستی دیگرنیز استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید که در مورد نتایج استفاده از ماسک آلوورا برای جوش و لک واقع بین باشید! این امکان وجود دارد که اگر ابتدا آلوئه ورا و سپس بلافاصله از یک درمان موضعی آکنه استفاده کنید، ممکن است درمان موضعی آکنه بهتر به پوست نفوذ کند. با اینحال، آلوورا به خودی خود بعید است که به درمان آکنه کمک کند.

بدانیم:https://www.acne.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *