آکنه (علل و انواع آن), محصولات مراقبتی آکنه

آکنه در جوانان بالغ

آکنه در جوانان بالغ
وجود آکنه در جوانان بالغ، می تواند موجب افسردگی و اضطراب اجتماعی در فرد شود.جوش زدن بطور عموم از دوره نوجوانی آغاز و گاهی تا حدود ۴۰ سالگی ادامه دارد. تحقیقات نشان داده است که ۲۵ درصد از مردان و ۵۰ درصد از زنان دچار آکنه بعد از سن بلوغ می شوند و تا مدتی درگیر این ضایعه ناخوشایند هستند. همچنین یک سوم از افراد بالغی که دارای آکنه در صورت هستند، در بدن و بر روی بازوهایشان و پشتشان نیز آکنه وجود دارد. این آمار رسمی است ولی بطور غیررسمی میتوان گفت که اکثر مردن چند جوش را در طول زندگی خود تجربه کرده اند. متخصصان پوست اعلام داشته اند که مراجعه بیماران به دلیل وجود آکنه و درخواست درمان آن در دهه های اخیر بسیار بیشتر از گذشته شده است.

دیجیتال مارکتینگ

آکنه در پسران بزرگسال
پسران نسبت به دختران آکنه های سرسخت تری دارند. آکنه در پسران بعد از دوران بلوغ شروع می شود و در دهه بیست تا سی سالگی شدت بیشتری پیدا می کند. تحریکات پوستی، آکنه را بیشتر تشدید می کند. در مردان، از سنی که آکنه شروع می شود، مرحله به مرحله آکنه بیشتر می شود و معمولا جوشهای ناگهانی شدید نمی زنند.
برای درمان آکنه پسران بالغ، معمولا داروهای حاوی بنزوئیل پروکساید و داروهای خوراکی ایزوترتینوئین تجویز می شود.

برخلاف آقایان، خانمها دچار آکنه های ناگهانی در بزرگسالی می شوند. گاهی اوقات خانمها هم جوش های مقاوم به درمان را تجربه می کنند البته کمتر از آقایان.
در خانمها هورمونها نوسانات بیشتری نسبت به آقایان دارند. از این رو درمانهای هورمونی برای آکنه در خانمها بیشتر از مردان رایج است. پیدایش جوش پیش از قاعدگی از معضلات معمول بسیاری از خانمها می باشد. درمان آکنه در خانمها می تواند درمان هورمونی، درمان بر اسا بنزوئیل پروکساید و درمان با آکوتان باشد. البته از آنجاییکه آکوتان عوارض جانبی زیادی از جمله نقص جنین دارد، برای خانمهای باردار با احتیاط تجویز می شود.
یکی از دلایل ایجاد آکنه در دختران بالغ می تواند سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد. به خصوص اگر با هیرسوتیسم (رشد بیش از حد مو) و / یا بی نظمی های قاعدگی همراه باشد، احتمال این دلیل وجود دارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال برگشت پذیر است که به آسانی تشخیص داده می شود و می تواند بر سطح هورمون تاثیر گذارد و منجر به آکنه شود و با تنظیم سطح هورمون قابل درمان است.

ویزیت آنلاین

1 دیدگاه در “آکنه در جوانان بالغ

  1. علیرضا گفت:

    سلام خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *